>> Sprawdź poprzednie podsumowania tygodnia.
Newsy i artykuły tygodnia
- Marka Black Red White została oskarżona o łamanie norm etycznych w związku z ofertą sprzedaży materacy „25 lat gwarancji”, Coca-Cola spotkała się z krytyką reklamy FuzeTea, a Autopatron w reklamie blokady alkoholowej w sposób nieetyczny promował odzyskanie prawa jazdy po wcześniejszej utracie wskutek prowadzenia pojazdu pod wpływem alkoholu. To właśnie te marki w ostatnim czasie zostały ukarane przez Komisję Etyki Reklamy. >>> Sprawdź.
- W cyklu #LegalneCzwartki Patryk Bikowski pisze o AI Act i zastanawia się czy regulacje nadążają nad rozwijającą się wciąż technologią. >>> Czytaj więcej.
- Technologia daje nam nieznane dotąd sposoby przeżywania żałoby. To na przykład nagrania i życiowe wskazówki przechowywane w chmurze. O grief-tech, czyli trendzie opisanym w raporcie VML The Future 100 piszą Berenika Barczak Kilavuz i Weronika Pomin. >>> Czytaj więcej.
- O tym, jaką rolę w sprzedaży leków OTC odgrywa neurodesign pisze Joanna Roszkowska. >>> Sprawdź.
- O tym, dlaczego treść ma znaczenie i dlaczego to influencerzy, którzy wiedzą, o czym mówią, są dziś wartościowi pisze Justyna Oracz. >>> Czytaj więcej. To fragment artykułu, który ukazał się w Playbooku #1 o influencer marketingu >>
- Keepers Of The Flame: gdy zgasł płomień rytuału, a Londyn wciąż stał. Sprawdź felieton Macieja Pichlaka. >>> Przeczytaj.
Kampanie i ciekawe akcje
- Jaki jest Twój pomysł na burzenie barier? To pytanie T-Mobile zadało w ramach konkursu będącego częścią kampanii #BurzymyBariery. Hasła znalazły się na billboardach umieszczonych w miastach zwycięzców. >>> Czytaj więcej.
- Warszawski dom produkcyjny Shootme stworzył materiał promocyjny dla marki odzieżowej Prosto. Ubrania z kolekcji „Prosto inifinty” zostały zaprezentowane w filmach wideo zrealizowanych z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. >>> Sprawdź.
- TikTok wchodzi na polski rynek z platformą edukacyjną dla małych i średnich przedsiębiorstw, która ma pomóc lokalnym firmom w lepszym zrozumieniu potencjału marketingowego aplikacji oraz w skutecznym planowaniu kampanii reklamowych. >>> Czytaj więcej.
- KPN, holenderski operator telekomunikacyjny, zaprojektował limitowaną edycję telefonów inspirowanych trzema popularnymi serialami: „Stranger Thing”, „Dom z papieru” oraz „The Crown”. >>> Sprawdź.

- Na tegorocznym Tygodniu Mody w Mediolanie można było odwiedzić wystawę „The Last Pot”, której tematem były urny. Jej twórca, Alberto Alessi, chciał w ten sposób zmienić społeczną retorykę na temat odchodzenia. >>> Sprawdź.
- IKEA Australia stworzyła projekty swoich popularnych mebli w stylu gry Minecraft. >>> Czytaj więcej.
- W promocji 7. sezonu serialu „Black Mirror” Netflix wychodzi poza utarte schematy i miesza rzeczywistość z fikcją. Chodzi między innymi o promowanie produktu „Nubbin” w taki sposób, jakby rzeczywiście istniał. >>> Sprawdź.
- Marka KitKat rozpoczęła nową kampanię outdoorową „Phone Break”, której celem jest zwrócenie uwagi na nadmierne korzystanie ze smartfonów. Inspirując się swoim kultowym hasłem, firma zachęca do prawdziwego odpoczynku – bez ekranów, za to z batonem w ręku. >>> Sprawdź.

Raporty
- Sprawdź raport Ad Trends marzec 2025 od Sotrender. Jak wynika z raportu, najbardziej aktywnym reklamodawcą pozostaje Temu Poland. SHEIN awansuje z kolei na 3. miejsce podium. >>> Czytaj więcej.
- Rekordowy zasięg (1 mld) uzyskały publikacje, w których wspomniano o Rafale Trzaskowskim. Trzykrotny wzrost zasięgu uzyskały informacje o KArolu Nawrockim. Tak wynika z najnowszego raportu Instytutu Monitorowania Mediów (IMM) i Demagoga, analizującego medialność kandydatów na prezydenta w dniach 7–13 kwietnia 2025 roku. >>> Sprawdź.

Wydarzenia
- Czy Twoja strategia pomiarowa nadąża za zmianami technologicznymi i regulacyjnymi? Zastanawiasz się, czy GA4 to naprawdę wszystko, czego potrzebujesz do skutecznego pomiaru? Zapisz się na webinar z Sales&More i sprawdź, jak stworzyć strategię odporną na zmiany.Wydarzenie poprowadzą Bartosz Wysocki oraz Jacek Majecki. >>> Czytaj więcej.

- Trwają zgłoszenia do konkursu T-Mobile dla dziennikarzy i studentów dziennikarstwa „Voice Impact Award”. >>> Sprawdź szczegóły.

- Imagination Day powraca po raz dwunasty, tym razem pod nowym szyldem. Dwudniowa konferencja odbędzie się już 27 i 28 listopada 2025 roku w Warszawie, a sprzedaż biletów właśnie ruszyła. NowyMarketing jest patronem wydarzenia. >>> Sprawdź.
#PolecajkiNM
Sprawdź 47. odcinek cyklu #PolecajkiNM. Przeczytasz między innymi o:
- zmianach płac w marketingu i komunikacji w ostatniej dekadzie,
- działaniach marek w social mediach w 2024 roku,
- stanie rynku SVOD w Polsce.
Posłuchasz również podcastów:
- „Z buta w marketing”, w którym Oskar Lipiński rozmawia z Szymonem Mierzwą, specjalistą od mediów społecznościowych, autorem książki „Zarabiaj kiedy śpisz”, o tym, jak sprzedać towar o wartości 2 mln złotych mając do dyspozycji tylko trzyosobowy zespół.
- „Mamy na to slajd”, którego gościem w studio nagraniowym był Jerzy Holub, który wspólnie z Martą Ulman i Jakubem Kwaczyńskim analizuje kampanie „Where to Settle” i „Room for Everyone”.
- „Sztuka e-commerce”, w którym Marek Kich i Marcin Piwowarczyk przekonują, że „PIM (ang. Product Information Management) to nie software, to strategia!”.