Marki w trosce o zdrowie – co kobiety o tym sądzą [BADANIE]

Marki w trosce o zdrowie – co kobiety o tym sądzą [BADANIE]
36% kobiet jako powód badań profilaktycznych wskazało na rekomendacje lekarskie, a 30% na wewnętrzną potrzebę dbania o swój organizm – wynika z badania „Polki a profilaktyka raka piersi – motywacje, bariery oraz opinie o zaangażowaniu marek w kwestie prozdrowotne” przeprowadzonego na zlecenie Henkel Polska przez Maison&Partners.
O autorze
1 min czytania 2025-06-23

Dbałość o zdrowie i zapobieganie rozwojom chorób to tematy coraz ważniejsze dla Polek. Już nie tylko obciążenia genetyczne czy niepokojące objawy, ale także zdanie bliskich znajdują się w czołówce powodów, dla których zapisujemy się na badania profilaktyczne i konsultacje lekarskie.

Znaczący wpływ na prozdrowotne działania kobiet w Polsce mają też różnorodne aktywności firm na rzecz społeczeństwa. Aż 57% uczestniczek badania stwierdziło, że wierzy w rzeczywisty wpływ działań brandów na poprawę w obszarach środowiska i społeczeństwa.

Co ciekawe, dla uczestniczek badania ważną rolę w skutecznym zachęcaniu do badań odgrywają ginekolodzy – wskazało na to 50% kobiet. Co ciekawe, niemal 40% pań wymieniło w tym względzie osoby, które mają osobiste doświadczenie choroby nowotworowej. Jednocześnie niestety aż 1/5 pytanych przyznała, że w ogóle nie szuka informacji na temat profilaktyki raka piersi.

Różowy Patrol Gliss

Ponad połowa (56%) uczestniczek badania zadeklarowało, że chętnie wzięłoby udział w spotkaniach edukacyjnych, jeśli odbywałyby się one w odwiedzanych przez nie miejscach: galeriach handlowych, salonach kosmetycznych czy kawiarniach. To dla nich powstała inicjatywa edukacyjna Różowy Patrol Gliss, realizowana przez Fundację OnkoCafe – Razem Lepiej we współpracy z marką Gliss.

Dzięki inicjatywie otwarto już 79 kluby Różowego Patrolu Gliss, przeszkolono ponad 350 Ambasadorek, a działania objęły łącznie ponad 30 000 kobiet w całej Polsce.

– Gliss wspiera kobiety w tym, co naprawdę ważne – w trosce o zdrowie i budowaniu świadomości wokół profilaktyki raka piersi. Z dumą angażujemy się w projekt Różowego Patrolu, który realnie zmienia podejście do badań profilaktycznych w Polsce. Wierzę, że to kobieta najlepiej rozumie inną kobietę – jej obawy, potrzeby i wątpliwości – pokazują to także badania. Dlatego chcemy je inspirować i wspierać. Wiemy, że zmiana nie dzieje się z dnia na dzień, ale dzięki konsekwentnym działaniom budujemy zdrowszą przyszłość dla tysięcy kobiet – mówi Aleksandra Gawlas-Wilińska, dyrektorka marketingu HCB firmy Henkel, ambasadorka Różowego Patrolu Gliss.

Cały raport „Polki a profilaktyka raka piersi – motywacje, bariery oraz opinie o zaangażowaniu marek w kwestie prozdrowotne” znajdziesz >> TUTAJ lub przejrzysz poniżej.

Zdjęcia: mat. pras.

PS Różowy Patrol powered by Gliss zachęca, by nie odkładać dbania o zdrowie na później