#warte przeczytania
- Światło dzienne ujrzała trzecia edycja Playbooka NowegoMarketingu, tym razem poświęcona reklamie OOH. Ponad 140 stron pełnych przykładów, trendów, opinii, wywiadów i praktycznych wskazówek od marek i ekspertów to coś, czego absolutnie nie możesz przegapić. Przeczytaj TUTAJ >>

- Booking.com opublikował raport „Global AI Sentiment Report”, który pokazuje, w jaki sposób ludzie wykorzystują AI, czy jej ufają i jak reagują na sztuczną inteligencję, zarówno w życiu codziennym, jak i w podróży.
Zobacz również
- Rynek odzieży używanej w Polsce rósł w ostatnich sześciu latach średnio o 34 proc. rocznie, napędzany popularnością internetowych platform sprzedażowych takich jak Vinted, OLX czy Allegro Lokalnie. Tak wynika z raportu OC&C Strategy Consultants.
- 2025 Hunting Industry Insights to badanie agencji Untamed, które analizuje wartości, zwyczaje i motywacje amerykańskich myśliwych. Z publikacji wynika m.in., że współcześni myśliwi są z jednej strony świadomi technologii, ale z drugiej wciąż silnie zakorzenieni w tradycji. Wyniki wskazują, że 88% pytanych zapłaciłoby więcej za marki, które szanują tradycję, 47% z nich ufa bardziej influencerom niż profesjonalistom z branży, a 49,7% celowo rezygnuje z technologii, aby zachować pierwotne doświadczenia. Czytaj więcej >>

- Paweł Loedl na LinkedInie poleca dwa źródła kultury skupiające się na problemie, jakim jest współeczesne zacieranie się granicy pomiędzy światem realnym i fikcyjnym: książkę „Doppelganger. Podróż do lustrzanego świata” Naomi Klein oraz serial „Próba Generalna” w reżyserii Nathana Fieldera. Dowiedz się więcej >>

- Polski konsument nie kupuje już kosmetyków przypadkowo – planuje, porównuje i poluje na najlepsze okazje. Raport „Kosmetyki – zwyczaje zakupowe Polaków” pokazuje, że smart shopping wchodzi na stałe do naszych codziennych nawyków, a marki i sieci, które potrafią połączyć atrakcyjną cenę z jakością i wiarygodnością, wygrywają stacjonarnie i online.

Słuchaj podcastu NowyMarketing
- FIFA World Cup 2026 to nie tylko sport, ale i kulturowe widowisko dla 6 miliardów odbiorców. Raport We Are Social „Culture in Play” podpowiada, jak marki mogą wykorzystać mundial, by zdobyć serca fanów i wyróżnić się w globalnej komunikacji.

- Jesień 2025 według Pinterest to powrót vintage, zrównoważona moda i wnętrza szyte na miarę pokolenia Z. Autorzy Pinterest Autumn 2025 Trend Report zebrali trendy, które marketerzy po prostu muszą znać.

- W jaki sposób marki mogą wspierać swoimi działaniami reklamowymi młodych mężczyzn? Na jakie grupy dzieli się tzw. manosfera, czyli nieformalna sieć blogów, forów internetowych i stron internetowych, które skupiają się na kwestiach związanych z mężczyznami i męskością? Czym interesują się przedstawiciele poszczególnych podgrup? Odpowiedzi m.in. na te pytania poszukuje się dziś na przykład na TikToku, Facebooku, Instagramie, YouTubie, Reddicie, w podcastach, na 4Chanie czy Discordzie. Wnioskami na LinkedInie podzielił się Joey Zeelen.

- Szymon Szcześniak (HRejterzy) opowiada o tym, jak tragiczne w skutkach mogą się okazać relacje młodych ludzi z AI. Wspomina także, jak się przed tymi skutkami chronić. Wideo jest wstępem do publikacji w całości skupionej na problemie negatywnego oddziaływania sztucznej inteligencji na ludzki umysł.
#warte posłuchania
- W „K3 – podcaście o dobrym życiu” Dariusz Bugalski rozmawia z dr Barbarą Zych o tym, czy podejście: „Technologia nie musi nam odbierać człowieczeństwa. Może je nawet wzmacniać” jest możliwe do osiągnięcia w dzisiejszym świecie.
- W podcaście „99 twarzy AI” Karola Stryi gościem jest Vadim Makarenko, białoruski dziennikarz pracujący m.in. z tematami nowych technologii i cyfrowego społeczeństwa. Tematem rozmowy jest m.in. dziennikarstwo przed pojawieniem się AI i paradoksie zaufania do sztucznej inteligencji.
- W podcaście „E-commerce oczami praktyków” tematem rozmowy jest prowadzenie i optymalizacja sklepu z odzieżą plus size. Przed mikrofonami spotkali się: Darek Czyszczoń z marki duzylolek.pl oraz prowadzący – Piotr Szyszka i Michał Broś.
- W podcaście „Kanał Strategiczny” Marta Czaja – product strategistka i experience-driven innovator, opowiada Wojtkowi Walczakowi i Tomkowi Domańskiemu o tym, jak włamać się do branży innowacji. Jeśli marzysz o karierze w branżach przyszłości, posłuchaj koniecznie.
- Podcast „Nieoczywiste rozmowy o PR” odwiedziła Barbara Krysztofczyk, ekspertka ds. strategii komunikacji i doświadczona trenerka wystąpień publicznych. Rozmowa dotyczy PR-owej współpracy z osobami, które na co dzień muszą radzić sobie z ciągłym zainteresowaniem mediów i fanów. Nie zabrakło przykładów m.in. Szymona Hołowni i jego kampanii prezydenckiej. Prowadzą: dr Katarzyna Kopeć-Ziemczyk i Łukasz Zając.
#warte udziału
- GrafConf, jedno z najważniejszych wydarzeń dla branży kreatywnej w Polsce, powraca z szóstą edycją. Już 6 września Centrum Kulturalno-Kongresowe Jordanki w Toruniu stanie się miejscem spotkań projektantów, ilustratorów, strategów i twórców wizualnych. Sprawdź szczegóły TUTAJ >> A jeśli chcesz zdobyć wejściówkę na to wydarzenie, koniecznie zasubskrybuj nasz newsletter i weź udział w konkursie.
