Upoluj bilet na IAB HowTo: Programmatic [KONKURS]

Upoluj bilet na IAB HowTo: Programmatic [KONKURS]

Upoluj bilet na IAB HowTo: Programmatic [KONKURS]

Efektywność napędzania danymi: 17 prezentacji, case studies, raporty – najnowsza wiedza na temat programatycznego zakupu reklamy. Sprawdź, jak zdobyć darmową wejściówkę.

SPRAWDZAM

Instagram Trends sierpień 2025: Ed Sheeran i Łatwogang, promocja U Szwejka, ChatGPT na grzybach

instagram trends sierpień 2025 sotrender
Zobacz, jakie treści okazały się najciekawsze dla użytkowników Instagrama w sierpniu 2025 według raportu Instagram Trends Sotrender.
O autorze
1 min czytania 2025-09-05

Sierpień na Instagramie upłynął przede wszystkim pod znakiem ślubów, zaręczyn, wydarzeń typu baby shower czy gender reveal. Sotrender przyjrzał się jednak kilku nie mniej ciekawym treściom i wydarzeniom, które mogły umknąć odbiorcom, jeśli nie należą do ich tzw. bańki.

Ed Sheeran podbija Wrocław 

W sierpniu odbyły się dwa koncerty Eda Sheerana we Wrocławiu. Początkowo zaplanowany jeden koncert przemienił się finalnie w dwa, ze względu na duże zainteresowanie trasą koncertową artysty. Ed jeszcze bardziej zaplusował u swoich fanów, gdy wraz z Łatwogangiem spontanicznie wybrał się na przejażdżkę rowerową po wrocławskim rynku.

Wydarzenie zostało oczywiście uwiecznione na zdjęciu, które Łatwogang wrzucił u siebie na Instagram.

Jego profil awansował o 92 pozycje pod względem zaangażowania, a wspomniany post był drugim najlepszym postem w kategorii Rozrywka.

Dostałeś mandat? Chodź do Szwejka!

Ciekawą „promocję” przygotowała dla swoich klientów warszawska restauracja U Szwejka. „Dostałeś mandat? Dostaniesz sznycel gratis na pocieszenie” – głosi komunikat w wideo na profilu restauracji.

Dzięki niemu profil awansował o 80 pozycji na wysokie miejsce czwarte w rankingu zaangażowania w kategorii Restauracje i kawiarnie. Był to również drugi najbardziej angażujący post w tej kategorii.

Na uwagę zasługuje jednak także post numer jeden w kategorii Restauracje i kawiarnie.

Należał on do @mamsmakanamaka, czyli McDonald’s, w którym pada pytanie o to, jakie produkty, które zostały wycofane z oferty restauracji, klienci chętnie przyjęliby z powrotem. Takie prośby i sygnały spływały do McDonald’s z pewnością już wcześniej, ponieważ nie tylko znalazły się one w treści posta, ale także już kilka dni po jego publikacji potwierdzono ich powrót do oferty. I to już we wrześniu.

Ostrzeżenie przed sztuczną inteligencją

Na uwagę zasługuje również nowy materiał na profilu @sztuczna_polska, na którym Jacek Jabłoński publikuje treści wygenerowane przez AI dotyczące kultury i życia w Polsce.

Pod koniec sierpnia pojawiło się nowe wideo, przedstawiające wujka korzystającego z ChataGPT na grzybach. Niewinnie zapowiadająca się rolka okazuje się być zarówno przestrogą przed traktowaniem Chata i modeli generatywnych jak wyrocznię, jak również zachętą do korzystania z własnej inteligencji.

Internauci okazali się być zachwyceni rolką: „Świetny materiał na kampanię społeczną!”, „Doskonały materiał, doskonały przekaz!” – takie komentarze pojawiły się pod rolką.

Był to trzeci najlepszy post w kategorii Kultura i sztuka.

źródło: mat. prasowe, opracowanie: Agata Drynko

PS Instagram Trends lipiec 2025: zasięgowy sukces Lubelli, rekordowy Łódź Summer Festival i Taniec z Gwiazdami na podium