Mapa Trendów 2025 to:
- 6 megatrendów,
- 83 trendy (w tym 32 nowe), do których przypisanych jest prawie 3000 insightów,
- blisko 100 mikrotrendów (to nowa kategoria, która pojawiła się w aktualizacji).
Nowością jest również Trend Navigator, czyli narzędzie, które umożliwia sortowanie trendów według branż oraz perspektyw czasowych. Od tego roku można wykorzystać także Emerging Technologies Index (ETI), składającego się z 95 technologii oznaczonych jako gotowe do wdrożenia lub będących kształtować przyszłość.
Zobacz również
Wprowadzono również nowe funkcje, takie jak: wyszukiwarka, system powiadomień, zmieniony układ, kolorystyka, branding. Wszystko po to, by ułatwić pracę z Mapą Trendów.
Megatrendy na Mapie Trendów 2025 to między innymi:
- Świat przeobrażeń społecznych – megatrend opisuje fundamentalne zmiany w strukturze społecznej, zachowaniach, wartościach i oczekiwaniach na przestrzeni różnych pokoleń. Wśród trendów znalazły się tu Syntetyczna rzeczywistość, Nierówności społeczne czy Rezyliencja żywnościowa.
- Świat AI – Megatrend odzwierciedla globalne przesunięcie w kierunku zrównoważonego rozwoju, mające na celu harmonizację postępu z ochroną środowiska naturalnego i zapewnienie długoterminowego dobrobytu dla przyszłych pokoleń. Wśród trendów wykazano: Erę nadmiaru danych, Nierówności społeczne czy Algokrację.
- Świat lustrzany – megatrend opisujący koncepcję rozwijającego się równoległego świata cyfrowego, który odzwierciedla, rozszerza, a w pewnych aspektach zastępuje naszą rzeczywistość fizyczną. W trendach znalazły się: Human-Like AI czy Korpokracja.
- Świat kryzysów zdrowotnych – megatrend odnosi się zarówno do globalnych wyzwań zdrowotnych, takich jak rosnąca oporność na antybiotyki, kryzysy zdrowia psychicznego, jak i transformacji w sferze opieki zdrowotnej. Za trendy uznano: Wellaging, Degradację ekosystemów czy Społeczeństwo przewlekle chorych.
Pełna Mapa Trendów 2025 dostępna jest na stronie.
#PrzeglądTygodnia [26.08-01.09.2025]: perełki OOH, Lacoste zmienia logo, czapka US Open
źródło: Natalia Hatalska, LinkedIn, infuture.institute
Słuchaj podcastu NowyMarketing