TikTok łączy pokolenia z Chopinem – nowa era Konkursu Chopinowskiego

TikTok łączy pokolenia z Chopinem – nowa era Konkursu Chopinowskiego
TikTok nawiązał współpracę z Narodowym Instytutem Fryderyka Chopina, stając się partnerem XIX Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Fryderyka Chopina. To pierwsza taka inicjatywa w historii tego prestiżowego wydarzenia, które w tym roku obchodzi 100-lecie istnienia.
O autorze
1 min czytania 2025-10-01

Dzięki współpracy z TikTokiem Konkurs Chopinowski staje się dostępny dla milionów użytkowników na całym świecie. Transmisje na żywo z sali koncertowej, specjalna strona w aplikacji oraz wyzwania muzyczne z nagrodami umożliwiają globalnej społeczności TikToka bezpośredni kontakt z wydarzeniem. Hashtag #chopin2025 oraz dedykowana strona w aplikacji dostarczają szczegółowych informacji o konkursie i dziedzictwie Chopina.

@chopininstitute 🎹 The Preliminary Round of the 19th Chopin Competition has begun! You can follow the event at the Warsaw Philharmonic and online: on our social media, the Chopin Institute’s YouTube channel, and via Polskie Radio Chopin. #chopin2025 #chopincompetition ♬ dźwięk oryginalny – Chopin Institute

TikTok jako nowa scena kultury klasycznej

TikTok coraz częściej staje się przestrzenią, w której muzyka klasyczna zyskuje na popularności. W ciągu ostatnich 12 miesięcy liczba publikacji z hashtagiem #ClassicalMusic wzrosła o 60%, a na platformie znajduje się już ponad 820 tysięcy treści związanych z tym gatunkiem. Ponadto pod hashtagiem #pianomusic użytkownicy dzielą się swoimi wykonaniami, a tylko #chopin zgromadził ponad 100 tysięcy postów.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Partnerstwo z TikTok – krok ku przyszłości

– TikTok to przestrzeń, w której 200 milionów użytkowników w Europie i ponad 1,5 miliarda na świecie może odkrywać nowe pasje i dzielić się kulturowym dziedzictwem. Cieszymy się, że w tym roku mamy okazję być partnerem wydarzenia, które nie tylko pielęgnuje pamięć o twórczości Chopina, ale również docenia niezwykły talent pianistów z całego świata. Partnerstwo z NIFC i specjalnie zaprojektowane aktywacje na naszej platformie udowadniają, że klasyczne wartości i nowoczesne formaty mogą się wzajemnie uzupełniać. Dzięki temu publiczność zyskuje szansę odkrywania i przeżywania kultury w zupełnie nowy, bardziej dostępny sposób – podkreśla Charlotte Stahl, Head of Artist and Label Partnerships for Europe.

Dzięki tej współpracy, XIX Międzynarodowy Konkurs Pianistyczny im. Fryderyka Chopina staje się wydarzeniem dostępnym dla globalnej publiczności, łącząc tradycję z nowoczesnością.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS Ideał sięgnął mainstreamu. O Konkursie Chopinowskim w mediach