>> Zobacz poprzednie podsumowania tygodnia.
Newsy i artykuły tygodnia
- Playbook #4: Sport i Marketing – już dostępny! 208 stron pełnych inspiracji: kampanii, trendów, opinii ekspertów, wywiadów i praktycznych wskazówek. W środku także wyniki plebiscytu NowegoMarketingu na największy polski sportowy sukces marketingowy 25-lecia. >>> Pobierz i dołącz do gry.
- Poznaj kulisy akcji Fundacji Avalon „Niepełnosprawność nie mówi, jacy jesteśmy” i dowiedz się, kto stoi za jej realizacją od podstaw. >>> Czytaj więcej.
- W kolejnym odcinku cyklu #OdKulis przedstawiamy również kampanię Sushi4You, w ramach której wprowadzono do oferty marki specjalne halloweenowe zestawy sushi z czarnym ryżem. O akcji opowiada Joanna Wojciechowska, Marketing Manager w Sushi&Food Factor. >>> Czytaj więcej.
- Posłuchaj nagrania webinaru „Jak wygrać w ekosystemie Google w dobie AI?”, w którym Kinga Mech (Biddable Media Director, Sales&More) i Łukasz Kacprzak (SEO & Content Director, Sales&More) przedstawili praktyczne rady dla marketerów, którzy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie walczyć o uwagę klientów w nowej erze cyfrowej. >>> Zobacz.
- Poznaj kolejny odcinek z cyklu „Jak założyłem agencję”. Jak i kiedy powstała agencja BERRY Kolektyw Kreatywny? Co było kamieniem milowym w jej rozwoju? Z czego najbardziej dumny jest właściciel tej firmy? O tym opowiada Marcin Mystkowski. >>> Czytaj więcej.
- INP zamiast FID. Co naprawdę zmieniło się w Core Web Vitals i co zyskał e-commerce? O tym przeczytasz w artykule Sandry Wróbel-Konior, content marketing manager w Naturaily. >>> Czytaj więcej.
- Od końca sierpnia 2025 roku Poczta Polska wstrzymała wysyłkę przesyłek z towarami do Stanów Zjednoczonych, tłumacząc decyzję ograniczeniami ze strony władz USA i przewoźników lotniczych. Mimo upływu dwóch miesięcy, operator wciąż nie podał terminu przywrócenia pełnej obsługi, co rodzi frustrację wśród klientów indywidualnych i firm. >>> Czytaj więcej.
Kampanie i akcje warte uwagi
- Serwis Pudelek.pl w ramach akcji społecznej z okazji Dnia Kundelka zmienił na jeden dzień swoje logo i nazwę na „Kundelek”. >>> Czytaj więcej.
- OLX po raz 18. rusza z akcją „Nakarm Psa”, która łączy wirtualne zaangażowanie z realną pomocą dla schronisk w całej Polsce. >>> Czytaj więcej.
- W Polsce wystartowała Platforma Second-hand IKEA. >>> Czytaj więcej.
- Fundacja Rak’n’Roll w kampanii „Dzień na U” pokazuje, że profilaktyka to nie tylko obowiązek – to moment ulgi, w którym lęk ustępuje, a zdrowie zostaje potwierdzone. Nowa edycja akcji stawia na lekkość, humor i autentyczne historie. >>> Zobacz.
- Ministerstwo Klimatu i Środowiska wystartowało z kampanią „Zwrotomocni”. Aktorzy: Olga Bołądź, Piotr Polak i Sebastian Stankiewicz opowiadają w niej o zasadach działania systemu kaucyjnego. >>> Zobacz więcej.
- Wystartowała ogólnopolska kampania WHO i Polskiego Towarzystwa Chorób Płuc, której celem jest zwiększenie świadomości na temat gruźlicy. „Khe! Khe!” – dwusylabowy dźwięk kaszlu – stał się centralnym motywem narracji kampanii. >>> Zobacz.
- Jedno zdjęcie Taylor Swift wystarczyło, by vintage T-shirt z wizerunkiem wydr stał się viralem i przyniósł Monterey Bay Aquarium ponad 2 mln USD darowizn. >>> Czytaj więcej.
- W kampanii marki Visit Iceland fikcyjny klub A.U.R.O.R.A.S. rekrutuje fanów zorzy, a w zamian oferuje… wyprawę na Islandię. Wszystko w monologu typu mockumentary pełnym żartów, ale także konkretnych danych o astro-turystyce. >>> Zobacz.
- Brand USA startuje z kampanią „America the Beautiful”, by przywrócić międzynarodową sympatię do USA. W centrum nie są już tylko miejsca i atrakcje, ale ludzie, doświadczenia i emocje. >>> Zobacz.
Raporty, badania, analizy
- Fundacja PZU we współpracy z infuture.institute sprawdziła, o czym marzą Polki i Polacy w czasach niepewności. >>> Zobacz wnioski.
- Polscy konsumenci online są dziś bardziej wymagający niż kiedykolwiek wcześniej. Z raportu Izby Gospodarki Elektronicznej „Logistyka i dostawy. Klucz do e‑sukcesu 2025” wynika, że aż 86% e‑kupujących oczekuje dostawy w ciągu maksymalnie 48 godzin. >>> Czytaj więcej.
- Wyciek danych klientów, pracowników czy informacji finansowych to największy koszmar dla reputacji firmy – twierdzi 87,2 proc. specjalistów komunikacji i marketingu. Tak wynika z raportu „Cyberzagrożenia a wizerunek organizacji” przygotowanego przez agencję dfusion communication. >>> Czytaj więcej.
- Nie generacja Z, a 40- i 50-latkowie dziś kształtują rynek handlu. To konsumenci z największą siłą nabywczą, lojalni wobec marek, ale coraz bardziej wymagający. Cushman & Wakefield w raporcie „Pokolenie 40+ w centrum uwagi” pokazuje, jak ta grupa przejmuje stery w retailu. >>> Zobacz więcej.
- Zgodnie z raportem „Customer Journey 2025” stworzonym przez agencję Minds&Roses na zlecenie Allegro, platformy handlowe stają się głównym punktem wyjścia dla konsumentów planujących zakupy online. Aż 45% badanych rozpoczyna swoją ścieżkę zakupową od marketplace’ów, z Allegro na czele. >>> Czytaj więcej.
- Badanie SW Research pokazuje, że prawie co drugi Polak (45 proc.) uważa, że największy wpływ na nadużywanie alkoholu mają wzorce wyniesione z domu. Co trzeci (32 proc.) wini za to „małpki”. >>> Czytaj więcej.
Wydarzenia
- „Ja tego nie jem, ja tego nie polecę…” – takie reakcje często słyszą marketerzy działający w tzw. trudnych kategoriach. Jak jednak sprawić, by konsumenci nie tylko przełamali opór, ale sami stali się ambasadorami marki? Dowiedz się tego podczas bezpłatnego webinaru, który poprowadzą Filip Dąbrowski i Matylda Szymalska ze Streetcom Poland. Już 5 listopada 2025 roku o godz. 11. >>> Zapisz się tutaj.
#PolecajkiNM
Zobacz 69. odcinek cyklu #PolecajkiNM.
Poznasz między innymi:
- raport prof. Dominiki Maison „Polacy o sztucznej inteligencji w miejscu pracy”,
- raport „Celebryci w reklamie: tak czy nie?” od SW Research i LoveBrands Group.
Posłuchasz odcinków podcastów:
- „Mamy na to slajd”, w którym Jakub Kwaczyński i Marta Ulman rozmawiają z Martą Grybś-Kabocik i Agnieszką Warzybok na temat marzeń mieszkańców małych miast, a także o małych miastach w ogóle,
- „Kanał Strategiczny”, w którym Wojtek Walczak i Tomasz Domański rozmawiają o skalowaniu działań marketingowych, o tym, dlaczego krótkoterminowe działania są kuszące, ale często ograniczają skalę wzrostu oraz jak myśleć o budżecie marketingowym w podziale na long term i short term,
- „semCAST”, gdzie pojawiła się relacja z Online Marketing Camp, podczas której Krzysztof Marzec rozmawia z ekspertami o tym, jak zmienia się sposób wyszukiwania informacji i co firmy muszą zrobić, by pozostać widoczne; głos zabrali: Ewelina Podrez-Siama, Szymon Słowik, Grzegorz Strzelec i Robert Niechciał,
- „Techstorie – rozmowy o technologiach”, w którym Sylwia Czubkowska i Joanna Sosnowska rozmawiają z gośćmi o ukrytych kosztach wielkich centrów danych.













