#PolecajkiNM cz. 71: raporty „Odpowiedzialny e-commerce”, „Marketing Trends 2026”, „AI w krainie PR”

#PolecajkiNM cz. 71: raporty „Odpowiedzialny e-commerce”, „Marketing Trends 2026”, „AI w krainie PR”
W 71. odsłonie cyklu #PolecajkiNM przeczytasz m.in. o trendach i przewidywaniach w branży gastro na 2026 rok, wartości polskiego rynku mediów i rozrywki oraz głównych przyczynach stresu polskich mężczyzn.
O autorze
2 min czytania 2025-11-21

#warte przeczytania

  • Izba Gospodarki Elektronicznej opublikowała raport „Odpowiedzialny e-commerce 2025”, z którego wynika, że polscy konsumenci coraz lepiej rozumieją ideę zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialności w internecie. Dowiedz się więcej TUTAJ>>.

marketing trends Kantar 2026

  • Dfusion communication przedstawia raport „AI w krainie PR”, z którego wynika, że 85,7% agencji PR planuje wdrożenie AI w ciągu najbliższych 6 miesięcy, podczas gdy w zespołach komunikacji po stronie klientów odsetek ten wynosi 64,7%. Szczegóły raportu znajdziesz TUTAJ >>.


  • Współczesne piękno przestaje być jedynie kwestią wyglądu – coraz częściej oznacza dobrostan, zdrowie i samoakceptację. Jednocześnie rośnie presja mediów społecznościowych, kult młodości i wpływ ekonomii. Najnowszy raport CSA „Nowe Oblicze Piękna” odsłania, co naprawdę myślą Polacy o urodzie i jak zmienia się jej znaczenie. Poznaj szczegóły publikacji >>


  • O trendach i przewidywaniach, które zdominują najbliższe 12 miesięcy w branży restauracyjnej i gastronomicznej, opowiada raport „MADE FOR Restaurant 2025/2026”. W publikacji nie zabrakło m.in. spostrzeżeń najlepszych polskich restauratorów, ekspertów oraz perspektywy 1000 gości restauracji.

  • Ile w polskich mediach warty jest taniec? Okazuje się, że blisko 750 mln zł, czyli więcej niż na przykład MMA. Instytut Monitorowania Mediów (IMM) opublikował raport „Obecność i postrzeganie tańca w polskich mediach” i przeanalizował potencjał medialny potencjał tańca. Dowiedz się więcej TUTAJ>>.

  • Niemal połowa polskich mężczyzn od ponad pół roku żyje w przewlekłym stresie – wynika z badania Huawei CBG Polska. Codzienna presja finansowa, problemy zdrowotne i napięcie w pracy sprawiają, że wielu z nich wciąż nie korzysta z profesjonalnych metod wsparcia, choć skutki długotrwałego obciążenia są coraz bardziej dotkliwe. Szczegóły poznasz TUTAJ>>.

  • Aga Naplocha i Paulina Kacprzak z Design Practice oraz Michał Mierzwa – autor kursu „Brand designer”, wspólnie stworzyli e-book „Branding. Co musisz wiedzieć o brandingu, zanim zaczniesz projektować”. Ta ponad stustronicowa publikacja to zbiór najważniejszych insightów na temat typografii, tone of voice marki, storytellingu i wielu innych zagadnień ważnych dla każdego, kto chciałby rozpocząć projektowanie.


#warte posłuchania

  • W podcaście „99 Twarzy AI” Karol Stryja rozmawia ze Stevenem Johnsonem, autorem książek o innowacji i jednym z twórców NotebookLM. Tematami dyskusji są m.in.: to, jak osobisty system notatek Stevena stał się inspiracją dla narzędzia AI oraz czy poleganie na AI osłabia nasze naturalne zdolności poznawcze.

  • Tym razem gościem podcastu „O e-commerce z Ewą Wysocką” jest Maciej Ossowski, Managing Director GetResponse MAX, a tematem rozmowy: spektakularny rozwój platformy jako przykładu produktu cyfrowego B2B w segmencie technologii marketingowych

  • Jeśli chcesz się dowiedzieć, jak mądrze wdrażać AI w e-commerce, koniecznie posłuchaj podcastu Marka Kicha „Sztuka e-commerce”. Gościem odcinka jest Marcin Smereka z Sente.

  • W podcaście „Nowoczesna sprzedaż i marketing” Szymon Negacz tłumaczy słuchaczom, w jakiej roli naprawdę są dziś jako CEO i w jakiej powinni już być. Sprawdź, jak wygląda prosty framework etapów rozwoju firmy i ról CEO i poznaj narzędzie‑autotest, które pomaga w autorefleksji

  • W podcaście „Z buta w marketing” Oskar Lipiński rozmawia z Patrycją Sass-Staniszewską, prezeską Izby Gospodarki Elektronicznej, o tym, czy Azja zniszczy polski e-commerce. Jeśli chcesz się dowiedzieć, dlaczego nierówna walka z chińskimi platformami to dziś największe zagrożenie dla polskich e-commerce’ów i jakie działania legislacyjne podejmuje Izba, by wyrównać szanse na rynku, nie możesz pominąć tego odcinka.

PS #PolecajkiNM cz. 70: raport „The Health of Creativity 2025”, Kryzysometr, infolinia Biblioteki Narodowej