Duolingo startuje z komunikacją w Polsce

Duolingo startuje z komunikacją w Polsce
Miłośnicy nauki języków obcych, łączcie się! Duolingo ogłosiło początek komunikacji brandu na terenie Polski. Pierwszym krokiem jest stworzenie oficjalnych, polskojęzycznych kont w social mediach: na Instagramie i TikToku.
O autorze
2 min czytania 2025-11-26

W ten sposób marka chce szybko i naturalnie docierać zarówno do tych, którzy już korzystają z aplikacji, jak i do potencjalnych przyszłych użytkowników.

– Będzie lokalnie, chaotycznie i nie do końca poważnie – zapowiada Rafał Piwoński, Country Marketing Manager Poland Duolingo.

Wśród obietnic złożonych przez Duolingo w związku z nowo powstałą, polską komunikacją, pojawiło się m.in. reagowanie na bieżące aktywności Polaków w internecie, a także komentowanie aktualnych wydarzeń o potencjale viralowym. Innymi słowy, zespół marketingowy jednej z najpopularniejszych aplikacji do nauki języków obcych zamiast na przemyślaną strategię, stawia na spontaniczność.

– Stawiamy na treści tworzone lokalnie, z humorem, autoironią i tempem, które odpowiada polskiemu internetowi. Zależy nam na tym, by wokół Duolingo tworzyła się społeczność, która znajduje rozrywkę w naszych treściach, a jednocześnie traktuje je jako małe przypomnienie, żeby wrócić do nauki w aplikacji – zaznacza Piwoński.

Celem komunikacji Duolingo w Polsce jest nie tyle informowanie odbiorców o nowościach czy promocjach, ale zbudowanie realnego kontaktu opartego na strategii real-time marketingowej.

Marketing w Polsce jak ratowanie trupa?

Podobnie jak w przypadku innych krajów, również w Polsce strategia komunikacyjna Duolingo opiera się na edukacji, zabawie zaangażowaniu. Jednak dołączenie do mediów społecznościowych z polskimi treściami to niejedyna rewolucja w funkcjonowaniu narzędzia z charakterystyczną, zieloną sową w logo. Od połowy 2025 roku w aplikacji zaczęły się pojawiać znaczące zmiany. Jedną z głównych jest zastąpienie dotychczasowego sposobu kumulowania energii niezbędnej do wykonywania zadań (serduszka) nową mechaniką, w formie stopniowo rozładowującej się baterii.

Ta zmiana nie spotkała się jednak z uznaniem użytkowników, którzy w internecie narzekają na próbę naciągnięcia klientów i skłonienia ich w ten sposób do wykupienia płatnej wersji kursów. W komentarzach pod postem dotyczącym nowego rozdziału działań Duolingo w Polsce pojawiły się też wątpliwości dotyczące m.in. działania niektórych funkcjonalności w grze, a także różnic w zawartości kursów w zależności od języka, w którym są one dostępne. Wiele osób zaznacza, że szkolenia anglojęzyczne są znacznie bardziej rozbudowane niż te dostępne w wersji polskiej.

Realizacją działań na Instagramie i TikToku Duolingo w Polsce zajmuje się Grupa Kreatywna Cukier.

PS „Czy mówisz po McFish?”: Duolingo i McDonald’s łączą naukę języków obcych ze światem fast-foodów