#PrzeglądTygodnia [25.11-01.12.2025]: świąteczne Allegro, miejskie akcje „Stranger Things”, „Pause Before You Post” o sharentingu

przegląd tygodnia nowymarketing
Poznaj zbiór 10 najciekawszych tematów ze świata marketingu, które opublikowaliśmy między 25 listopada a 1 grudnia 2025 roku.
O autorze
2 min czytania 2025-12-01

>> Zobacz poprzednie podsumowania tygodnia.

Czas na marketingowy przegląd tygodnia. Wybraliśmy 10 najciekawszych artykułów, które pomogą Ci być na bieżąco i złapać porcję wiedzy. Zobacz, co tym razem przyciągnęło naszą uwagę.

Newsy i artykuły tygodnia

  • W kolejnym odcinku NowyMarketing Podcast rozmawiamy o tym, jak Canva buduje swoją pozycję na polskim rynku. Naszymi gościniami są Olga Koenig (Community Lead) oraz Alicja Straburzyńska (Localization Lead). >>> Posłuchaj.
  • We wrześniu 2025 roku PASIBUS uruchomił na wrocławskich Bielanach pierwszy punkt typu drive-thru. W tej odsłonie #OdKulis przeczytasz, jak wyglądało zaplecze tego przedsięwzięcia. O tym, jak powstał pomysł na stworzenie tego rodzaju punktu, opowiada Szymon Dyjach, kierownik działu komunikacji. >>> Czytaj więcej.

  • Allegro przedstawia tegoroczny spot świąteczny. Tym razem marka przenosi nas w świat dziecięcej wyobraźni. To niosąca nadzieję opowieść o relacjach i przypomnienie, że troska i wspólny czas tworzą prawdziwą magię – w święta i na co dzień. >>> Zobacz.
  • Baśniowe wnętrza, perfekcyjne stylizacje i… słowa, które nigdy nie powinny paść z ust księcia. SEXEDPL w kampanii „Księcia z bajki się zachciało?!” przewrotnie pokazuje, jak wygląda przemoc wobec kobiet, która często jest usprawiedliwiana żartem. >>> Zobacz.

  • Premiera 5. sezonu „Stranger Things” zamieniła polskie miasta w mroczne Hawkins. Od interaktywnych murali i klimatycznych przystanków, po stylizowany darmowy tramwaj – Netflix postawił na oryginalne akcje OOH, które wciągnęły fanów prosto do świata serialu. >>> Zobacz więcej.

  • Żabson wychodzi poza muzykę i prezentuje „FORTZIOMAL” reality show inspirowane grą Fortnite, które łączy gaming, rywalizację i największych twórców internetu w jednym formacie. >>> Czytaj więcej.
  • Do oferty x-kom oficjalnie trafiła nowa kategoria produktów: roboty-psy i roboty humanoidalne. Marka została oficjalnym dystrybutorem marek Unitree i MagicLab w Polsce. >>> Czytaj więcej.
  • Narzucanie nieuczciwych warunków umownych pod pozorem ochrony danych użytkowników? Prezes UOKiK wszczął postępowanie antymonopolowe przeciwko trzem spółkom koncernu Apple. >>> Czytaj więcej.
  • Udostępnianie wizerunku dzieci w internecie wydaje się niewinną pamiątką z dzieciństwa – aż do momentu, gdy dane nie wymykają się spod kontroli. Kampania DPC „Pause Before You Post” przypomina o niebezpieczeństwach wynikających z „sharentingu”. >>> Zobacz.
  • Liczba przypadków sextortionu stale wzrasta, a aż 93% ofiar to chłopcy. W odpowiedzi na te dane, belgijska organizacja Child Focus, stworzyła magazyn i platformę „Payboy”. To parodia kultowego „Playboya”, która ma na celu demaskowanie mechanizmów szantażu online i edukowanie młodzieży, jak skutecznie szukać pomocy. >>> Zobacz.

PS #PrzeglądTygodnia [18-24.11.2025]: e-papierosy „są do dupy”, patoinfluencer wykorzystał wizerunek Lewandowskiego, szalik od Ricoli