Kiedy jedzenie staje się inspiracją dla przemysłu perfumiarskiego, to znak, że szykuje się coś naprawdę nietypowego. Sieć sklepów Lidl w USA zorganizowała przedświąteczną kampanię reklamową, w której główną rolę odgrywają… perfumy we flakonie przypominającym croissanta.

Jedna z najczęściej wybieranych z oferty Lidla przekąsek przemieniła się w ten sposób w towar iście luksusowy, a w dodatku w dostępny w ofercie limitowanej. Croissantowych perfum nie można bowiem kupić, a jedynie wygrać w konkursie organizowanym przez markę na instagramowym koncie. Walka o nagrodę jest tym bardziej zacięta, że do zdobycia jest jedynie 100 sztuk perfum.
Humor kluczem do serc internautów
W kampanii „Eau de Croissant” amerykańskie oddziały Lidla postawiły na humorystyczne nawiązanie do ekskluzywnych zapachów od luksusowych marek. Eau So Fresh od Marca Jacobsa, Eau Sauvage z logo Diora na opakowaniu, Eau de Cedre z domu mody Giorgio Armaniego – każdy z tych kosmetyków można dostać w drogeriach, ale bez dwóch zdań nie spotkamy ich na półkach w supermarkecie. Zupełnie inaczej jest z Eau de Croissant sygnowanymi przez Lidla.

Fanom nietypowych kampanii sieci Lidl pomysł naprawdę się spodobał, bo post marki na instagramie w ciągu zaledwie kilku dni zdobył ponad 10 tysięcy reakcji. Odbiorcom nie przeszkadza nawet fakt, że perfumy Eau de Croissant to w rzeczywistości niewiele więcej niż flakon w nietypowym, „słodkim” kształcie.
Przypomnijmy, że w ubiegłych latach Lidl decydował się już na niecodzienne połączenia w swoich kampaniach promocyjnych, za każdym razem przyciągając uwagę klientów na całym świecie. W 2024 roku światło dziennie ujrzał projekt będący połączeniem branży żywnościowej i modowej – „Croissant Bag” od Nikolasa Bentela. Designerski dodatek w kształcie croissanta był następnie dostępny w limitowanym czasowo Patisserie Lidl Pop-upie podczas Londyńskiego Tygodnia Mody.
Obserwuj, komentuj, wygrywaj
Dzięki kampanii „Eau de Croissant” i niecodziennemu merchowi, amerykańskie oddziały sieci sklepów Lidl chcą nie tylko zaktywizować swoich obecnych obserwatorów w mediach społecznościowych, ale także skutecznie i dynamicznie rozbudować internetową społeczność. W tym celu zorganizowano konkurs, który promuje największe zaangażowanie na instagramowym koncie marki.


Aby mieć szansę na zdobycie własnego flakonu „Eau de Croissant”, należy obserwować konto marki, a także udostępniać publikowane na nim treści i regularnie jej komentować. Takie zasady akcji pozwalają w naturalny sposób budować grupę odbiorców, stale podtrzymując ich zainteresowanie i w rezultacie stając się internetowym viralem. O akcji Lidla piszą już portale na całym świecie, zwracając przy tym szczególną uwagę na rolę podejścia z przymrużeniem oka do branży, która przez wielu uważana jest za wyjątkowo ekskluzywną.