Tekst pochodzi z nowego e-booka Nowego Marketingu „Social Media 2010-2015-2010”
Pobierz za darmo >
W jakich serwisach społecznościowych jest obecna Państwa marka? Jakie działania są tam prowadzone?
Poza obecnością na Facebooku (fanpage NIVEA Polska) oraz YouTubie (kanał NIVEA Polska oraz NIVEA MEN Polska) w kampaniach i działaniach całorocznych wykorzystujemy obecność na największych portalach kobiecych i forach.
Zobacz również
Dodatkowo często współpracujemy z przedstawicielami blogosfery i vlogosfery.
Od kiedy prowadzą Państwo działania w mediach społecznościowych? Jakie były dotychczas najważniejsze wydarzenia związane z obecnością Państwa marki w social media?
Działania w social media na szeroka skalę rozpoczęły się w 2011 roku, wraz z uruchomieniem fanpage’a NIVEA na Facebooku. Był to bardzo ciekawy czas pierwszych działań wielu marek w tym kanale. Wtedy nikt nie doceniał organicznego zasięgu, na jaki pozwalał Facebook, a dzisiaj śmiać się chce, kiedy patrzymy na historyczne wpisy i zdjęcia słodkich kotków pokazywane fanom.
Przez te prawie 5 lat obecności w mediach społecznościowych działo się bardzo wiele, ale osobiście za najważniejsze uważam takie akcje, które wykorzystując naturę social media, angażują setki tysięcy ludzi i są w stanie wygenerować efekt kuli śnieżnej. W przypadku NIVEA takie akcje to niewątpliwie nasze kampanie CSR-owe, od 100 Placów Zabaw na 100 lat NIVEA, przez Błękitne Żagle, kończąc na Podwórku NIVEA. Kampanie te pokazują, jaki potencjał drzemie w mediach społecznościowych i milionach ich użytkowników, a odpowiednie działania marki potrafią w pełni ten potencjał rozbudzić.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Jakie trendy/nowe możliwości związane z mediami społecznościowymi wydają się Państwu obecnie najciekawsze?
Jestem przekonana, że zmierzamy w kierunku kilku średniej wielkości platform wykorzystywanych przez różnych użytkowników do różnych celów. Fenomen Facebooka i jednej platformy używanej przez wszystkich jest raczej nie do powtórzenia. Coraz bardziej ucyfroweni konsumenci mądrze wybierają platformy i narzędzia, które służą do określonych działań, najczęściej wykonywanych ze smartfona, z którym coraz częściej w ogóle się nie rozstajemy.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jakie wyzwania związane z social media uważają Państwo obecnie za najważniejsze?
Nagła popularność niektórych kanałów, pojawianie się nowych, zamykanie czy przejmowanie innych – wszystko to wymaga od zarządzających obecnością marek w social media odwagi i szybkich działań. Spokojne czasy prowadzenia stałych profili na jednym/dwóch portalach pomału odchodzą w niepamięć. Nowe formaty, koncentracja na video, coraz większa możliwość łączenia aktywności w social media z ecommerce czy real time marketing – to wszystko bardzo ciekawe i obiecujące rozwiązania, pod warunkiem ich mądrego wykorzystania przez markę.
Naszym zadaniem jest stałe śledzenie trendów, odważne wchodzenie w nowe kanały z innowacyjnymi pomysłami obecności i wykorzystania ich potencjału. A potem ewaluacja tych działań i stała gotowość do zmian. I to jest prawdziwym wyzwaniem.
Kto odpowiada za działania związane z obecnością Państwa marki w social media?
W NIVEA Polska wokół działań w social media udało nam się stworzyć ekosystem, którego ważnymi elementami jest zarówno zespół marketingu NIVEA Polska, jak i agencja obsługująca nas w social media, ale także dom mediowy i agencje odpowiedzialne za inne działania.
Planując naszą komunikację, zawsze patrzymy holistycznie, za wszelką cenę unikając tunelu atl-btl-digital-social media. Działania w social media są od samego początku integralną częścią wszystkich naszych planów.
–
Tekst pochodzi z nowego e-booka Nowego Marketingu „Social Media 2010-2015-2010” Pobierz za darmo plik PDF > lub obejrzyj raport na SlideShare!