Tak o Pintereście mówi Rafał Sobiczewski, Business Development Director, Gemius Polska: Pinterest.com – wirtualna tablica korkowa, do której internauci przypinają najróżniejsze znalezione w sieci lub wykonane samodzielnie zdjęcia, to prawdziwy hit ostatnich kilku miesięcy.
Potrzebę dzielenie się swoimi fascynacjami i zainteresowaniami dostrzegł i w interesujący sposób wykorzystał twórca serwisu Pinterest.com – Ben Silbermann. Wirtualna tablica do pinezkowania z miesiąca na miesiąc gromadzi coraz większą liczbę użytkowników. Tylko we wrześniu 2012 roku serwis ten odwiedziło niemal 365 tys. internautów (źródło: Megapanel PBI/Gemius) – co oznacza wzrost o prawie 56 tys. realnych użytkowników względem sierpnia bieżącego roku. Wyniki Pinterest.com uznać możemy za obiecujące, zwłaszcza biorąc pod uwagę trzy pierwsze miesiące funkcjonowania Facebooka na polskim rynku. Wirtualna tablica poszerza grono zainteresowanych w porównywalnym tempie do prawdziwego potentata social media w pierwszym okresie po debiucie, co może wróżyć jej prawdziwy sukces.
Zobacz również
Wśród widowni internetowej Pinterest.com przeważają przedstawicielki płci pięknej. Kobiety stanowią prawie 66%, a mężczyźni 34% użytkowników serwisu. Internetowemu kolekcjonowaniu poświęcają się głównie użytkownicy sieci z wykształceniem wyższym.
Siłę drzemiącą w serwisie zdaje się dostrzegać coraz większa grupa specjalistów, a w sieci powstają kolejne strony wzorowane na tym pomyśle. Być może z czasem Pinterest.com stanie się tak jak Facebook miejscem gdzie zdaniem wielu po prostu należy być.
O tym, czy marki mają czego szukać na Pintereście pisaliśmy już w maju. W sierpniu i wrześniu przedstawiliśmy katalog polskich marek. Przedstawialiśmy także case study jednego z najpopularniejszych kont oraz wskazówki jak mierzyć działania komunikacyjne prowadzone w tym serwisie.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Jak obecnie wyglądają polskie firmowe profile na Pintereście? Znaleźliśmy prawie 300 stron – wszystkie obejrzeć można przeglądając tematyczne galerie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Kultura i rozrywka
Najpopularniejszym polskim kontem na Pintereście jest strona projektu Mayamural Kraków 2012, którego aktywność śledzi ponad 2300 osób. Swoją działalność kulturalno-rozrywkową starają się promować w tym serwisie także m.in. Muzeum Erotyzmu (2220), Teatr Ochoty, Teatr Łaźnia Nowa (130), Łódź Design Festiwal i Salsa Libre.
Książki
Spośród serwisów związanych z czytaniem na Pintereście najbardziej aktywne są: Booklikes (216 followersów), Książki TV, Księgarnia Kumiko.pl i Filia nr 29 Miejskiej Biblioteki Publicznej we Wrocławiu.
Organizacje
Najaktywniejsze fundacje, kluby, inicjatywy, związki i stowarzyszenia obecne na Pintereście to: Modraszek Kolektyw (161 obserwujących), Klub Miłośników Czystego Obuwia (147) oraz CHI Polska, Fundacja Anny Dymnej „Mimo Wszystko”, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego oraz Ruszmy Szczecin.
Jedzenie, diety, gotowanie
Informacje o dietach, gotowaniu, jedzeniu najwięcej osób śledzi na stronach Daybite (1616 obserwujących), Winiary (229), Mokate (125), Kasia (100).
Dom, design i architektura
W kategorii architektura, design, dom, handmade, projekty i wyposażenie wnętrz najwięcej osób śledzi: GalaFilc (501), Galeria DecoBazaar (362), ARCILOOK (318), farby Magnat (186), Galeria Pakamera.pl (125), melki.com.pl, (112), pixers (103) oraz serwisy domplusdom.pl (235), Pięknie Mieszkaj (123), Home Profit (119) i Domiporta.pl (112).
Moda, uroda, lifestyle
Wśród serwisów o modzie, urodzie, rękodziełach & lifestyle najpopularniejsze są: zyciewluksusie.pl (600), DeeZee.pl (411), SHOWROOM (248), Twin Lingerie (227), DaWanda Polska (139), NaSzpilkach (111), Funk’n’Soul Fashion (137), MydlarniauFranciszka (150), oui.pl (168), StyloweButy.pl (128) i Akademia Babicz (146).
Marketing, PR & Social Media
Na Pintereście można znaleźć wiele stron polskich firm związanych z marketingiem, branżą reklamową, PR i social media. Najwięcej osób obserwuje profile: PRovoke (348), {thinkBIG} (279), faceADDICTED Agency (211) i Harmonique PR (165), Verdia Interactive (109), JOJO Mobile (105) oraz socialmedia.pl (168 obserwujących).
Media
Najchętniej śledzone media (portale, magazyny online, prasa, stacje telewizyjne i radiowe) to: THE ILLEST (1050 obserwujących), Newseek Polska (477), NowyMarketing (314), HBO Polska (172) i Instyle Polska (194).
Turystyka i miasta
Obserwowane najchętniej miasta, hotele i branża turystyczna to Miasto Gdańsk (471 obserwujących), LOT Polish Airlines (365), Hotele Focus (177), Foksal Residence (225) i blog Podróżnickich (117).
Pozostałe marki
Na Pintereście znaleźć można jeszcze także m.in.: The Body Shop Polska (240 obserwujących), EMI Music Poland, Gorenje Polska, Olympus Polska, Pioneer Polska (172), Toyota Polska, Virgin Mobile, Browar Amber, Rosenthal Polska, Piotr i Paweł, nowy mBank, Castorama Polska, Empik, Lipton Polska i TicTac Polska.
Relację na Pintereście z wyprawy Tedego w ramach akcji „50 Stanów Świadomości” zapowiedzieli jej organizatorzy.