Mariano Pascual to argentyński artysta wizualny i projektant. Razem z agencją Achos! stworzył stronę marianopascual.me, która przypomina pulpit komputera.
Możemy znaleźć tam pasek narzędzi z aplikacjami, przekierowujący do przeglądu galerii, kosz, skrzynkę pocztowa, drukarkę czy ustawienia. Strona pozwala też użytkownikom na wprowadzanie pewnych zmian – w „ustawieniach” możliwe jest wybranie innego koloru tła witryny, dostosowanie jasności i obszaru ekranu, a także zastosowanie filtrów. Co więcej, po otwarciu „przeglądarki” pojawia się szereg agresywnych i natarczywych banerów reklamowych, które są parodią tych prawdziwych reklam wyskakujących za każdym razem, gdy otworzymy jakąś stronę.
Zobacz również
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Prelegenci konferencji Projekcje 2018: Jacek Walesiak, Bartek Kotowicz, Bartek Bojarczuk podzielili się informacjami, którzy projektanci są dla nich najbardziej inspirujący oraz z których swoich projektów są najbardziej dumni.
PS2
Niecodzienny sposób wykorzystania sztuki znalazł się w kampanii informacyjnej miasta Łódź. Wykorzystano w niej m.in. obrazy „Krzyk” Edvarda Muncha, „Babie lato” Józefa Chełmońskiego czy „Stańczyka” Jana Matejki, by przygotować łodzian o zmianach w zasadach segregacji śmieci.
PS3
Reklama lubi korzystać ze sztuki klasycznej nie od dziś. Znane obrazy mogliśmy już zobaczyć np. w kreacjach marek Grolsch, Samsung, Berlinki, Lego, Lux Med czy Nike: Czy Monet piłby Grolscha? – czyli jak współczesna reklama czerpie ze sztuki klasycznej
PS4
Nowy wymiar sztuki zaprezentowała też firma Microsoft. Stworzyła cyfrową galerię sztuki, zatytułowaną Surface AntyLuwr, w której słynne dzieła sztuki ukazały się w całkiem nowym obliczu.