Marka Sonia Rykiel ogłosiła bankructwo i znika z rynku

Marka Sonia Rykiel ogłosiła bankructwo i znika z rynku
Francuski dom mody Sonia Rykiel, którego historia sięga 1968 roku, ogłosił bankructwo. Sąd w Paryżu nakazał zamknięcie marki ze skutkiem natychmiastowym.
O autorze
1 min czytania 2019-07-31

Problemy francuskiego domu mody zaczęły się już dwa lata temu – tuż po tym, jak zmarła jego założycielka Sonia Rykiel. Od tamtego czasu marka zmagała się ze spadkiem sprzedaży.

Pod koniec 2018 roku dom mody poniósł stratę w wysokości 30 mln euro przy obrocie 35 mln euro, jak podał francuski dziennik Le Monde. Wówczas markę objęto ochroną przed zadłużeniem i od kwietnia br. szukano dla niej nowych nabywców.

Niestety kupców brakowało. Jedyną ofertę przejęcia złożyli inwestorzy z rodziny Lévy, jednak okazała się ona za słaba – oferowali jedynie 200 tys. euro i utrzymanie 39 miejsc pracy.

W związku z tym marka Sonia Rykiel, której historia sięga 1968 roku, oficjalnie znika z rynku. Jej 135 pracowników zostało zwolnionych, natomiast pozostałości po firmie, takie jak projekty czy archiwa, zostaną sprzedane.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

zdjęcie: faceook.com/soniarykiel

PS

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Dzisiaj Chanel, Dior, Prada czy Lexus to nadal marki, które świadczą o statusie materialnym oraz wysokiej pozycji w hierarchii. Trzeba się jednak zastanowić nad tym, czy marka prestiżowa to tak naprawdę ten sam bajecznie drogi i niedostępny dla ogółu brand, tak jak do tej pory o nim myśleliśmy?

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS2

Louis Vuitton już 14. rok z rzędu utrzymuje 1. miejsce w rankingu najcenniejszych marek luksusowych BrandZ. Ikoniczne wyroby skórzane i wyjątkowa kreatywność widoczna w całej gamie produktów i w relacjach z konsumentami pozwalają zachować równowagę między tradycją a nowoczesnością.

PS3

Wyniki sprzedaży 100 największych firm z sektora dóbr luksusowych wyniosły w minionym roku obrotowym 247 mld dolarów, o blisko 11 % więcej niż rok wcześniej. Jest to m.in. spowodowane tym, że producenci dóbr luksusowych zaczęli elastycznie podchodzić do zmieniających się trendów konsumenckich.

PS4

Obecnie trudno zdefiniować luksus. Choć zawiera w sobie pewną stałość, musi reagować na potrzeby dynamicznie zmieniającego się społeczeństwa. Marki luksusowe stanęły więc przed pytaniem: jak zachować swoją tożsamość, a jednocześnie przyciągać nowe pokolenia konsumentów? Odpowiedzią stała się sztuka.