Wyprawy komercyjne na Mount Everest stają się coraz bardziej popularne i dostępne, w związku z czym każdego roku w słynnej Strefie Śmierci przybywa plastikowych śmieci. Ekskluzywna szwajcarska marka obuwia sportowego i outdoorowego Bally postanowiła nie być obojętna na ten problem i utworzyła organizację Peak Outlook Initiative, której celem jest ochrona środowisk górskich na całym świecie.
Wcześniej w tym roku grupa wyruszyła w swoją pierwszą ekspedycję, która niedawno dobiegła końca. Dzięki zaangażowaniu i wytrwałości uczestników organizacji udało się zebrać prawie 2 tony śmieci, w tym np. stare karimaty, namioty, śpiwory, odzież zimową oraz sprzęt do wspinaczki.
Zobacz również
Ponadto, w ramach promocji projektu marka Bally wprowadziła do sprzedaży klasyczną bawełnianą koszulkę z hasłem „No Mountain High Enough”. Kosztuje 100 dolarów, zaś cały dochód z jej sprzedaży zostanie przeznaczony na przyszłe ekspedycje organizacji Peak Outlook Initiative.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
26 lipca br. w Zakopanem rozpoczął się dwudniowy finał akcji „Czyste Tatry ekoMałopolska”, w ramach którego wolontariusze sprzątali tatrzańskie szlaki. Do tegorocznej edycji inicjatywy dołączyła Biedronka.
PS2
W kwietniu br. ruszyła największa akcja sprzątania rzek i ich okolic, w której wzięło udział ponad 40 lokalizacji wzdłuż Bugu. W inicjatywę zaangażowali się również mieszkańcy miejscowości nieopodal Biebrzy, Narwi, Wieprza, Liwca, Tyśmienicy czy nawet Czarnej Hańczy i Wisły.
PS3
Operacja Czysta Rzeka jest kontynuacją akcji #trashchallenge, którą w Polsce nagłośnił portal Wirtualna Polska – pod hasłem #trashchallengeMEDIA zaangażował do działania redakcje dziennikarzy w całym kraju. Wyzwania podjął się również salon WoshWosh, który to 27 marca sprzątał park im. Marszałka Edwarda Rydza-Śmigłego na warszawskim powiślu. Natomiast 5 kwietnia drużyna Grupy Me & My Friends wspólnymi siłami posprzątała okolice mostu Szczytnickiego we Wrocławiu. Tym samym firma rzuciła wyzwanie agencjom z całego kraju, dając początek inicjatywie #agencyjnytrashchallenge.