Interaktywny spot Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego przekonuje, że „Życie ma pierwszeństwo”

Interaktywny spot Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego przekonuje, że „Życie ma pierwszeństwo”
KRBRD ruszyła z nową kampanią społeczną pod hasłem „Życie ma pierwszeństwo”, której celem jest edukowanie kierowców w zakresie zasad tworzenia korytarza życia, gdy na drogach dochodzi do wypadków. Akcja opiera się na interaktywnym spocie, w którym to widzowie decydują o zakończeniu.
O autorze
1 min czytania 2019-09-25

Nowa kampania Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego ma na celu edukowanie kierowców w zakresie zasad tworzenia korytarza życia, gdy do wypadku dochodzi na zatłoczonych drogach. Bo choć teorię zna wielu, w praktyce bywa z tym różnie. Służby ratunkowe codziennie zmagają się z kierowcami nie potrafiącymi utworzyć dla nich przejazdu, tracąc w ten sposób cenne minuty. 

W ramach akcji pod hasłem „Życie ma pierwszeństwo” stworzony został interaktywny spot, w którym przedstawiono wypadek na zatłoczonej drodze. Do widza należy tutaj podjęcie decyzji czy kierowcy ustąpią miejsca pojazdom strażackim zmierzającym do wypadku i uratują życie człowieka, czy nie zdążą przez korki.

Interaktywny spot dostępny jest na stronie akcji.  

Poza spotem prowadzona jest kampania reklamowa w Internecie oraz działania PR. W kampanię zaangażowani zostali także influencerzy. W ramach współpracy zostali poproszeni o zaprezentowanie na swoich profilach na Instagramie symbolu, który pojawia się w spocie. To nowy znak, który twórcy kampanii chcą wprowadzić na stałe do zestawu symboli, którymi posługują się kierowcy. Na Instagramie funkcjonują dedykowane też hashtagi: #zyciemapierwszenstwo oraz #korytarzzycia. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Za realizację kampanii odpowiada agencja Fabryka Komunikacji Społecznej.

PS

Słuchaj podcastu NowyMarketing

15 października 2018 roku wystartowała kampania społeczna Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego przestrzegająca przed nadmierną prędkością na drogach.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS2

W lutym 2018 roku wprowadzono w Szwecji zakaz korzystania z telefonów komórkowych podczas jazdy. Mimo to liczba wypadków nie spadła. Aby zmusić ludzi do dwukrotnego zastanowienia się przed wzięciem telefonu do ręki podczas prowadzenia samochodu, Volkswagen zaprojektował etui na telefony z kawałków pojazdów, które uległy wypadkom.

PS3

Dumnie prezentowane blizny i wyraźne ślady po pasach bezpieczeństwa to główny element kampanii społecznej, której inicjatorem jest nowozelandzka agencja rządowa do spraw transportu. Akcja ma za zadanie pokazać, że to właśnie pasom bezpieczeństwa nieraz zawdzięczamy życie.

PS4

Każdego dnia wskutek wypadków na drogach ginie mnóstwo ludzi. Może nie jesteśmy ewolucyjnie przystosowani do jazdy samochodem? Jak powinien wyglądać człowiek, aby zminimalizować urazy ciała przy zderzeniach drogowych?