Stolica od ponad roku podpowiada, jak należy „segregować na 5”. Aktualnie na ulicach Warszawy, m.in. na nośnikach reklamowych Warexpo, widoczna jest kolejna osłona kampanii, która w jasny sposób wyjaśnia zasady segregacji odpadów. Hasła „Blistry po lekach wyrzuć do zmieszanych” czy „Skórkę od banana wyrzuć do BIO. I inne resztki po owocach też” w raz z ikonami i kolorystyką dedykowanymi konkretnej frakcji mają rozwiać najczęstsze wątpliwości mieszkańców. Na plakatach znajdują się również odnośniki do strony: czysta.um.warszawa.pl oraz Warszawa 19115, gdzie można znaleźć dodatkowe informacje o gospodarce odpadami w mieście.
Za koncepcję i kreację kampanii widocznej w przestrzeni miasta odpowiada Aleksandra Jasionowska z Biura Marketingu Miasta. W tej odsłonie komunikacji m.st. Warszawa skupia się na jeszcze silniejszym zakodowaniu właściwych zasad selektywnej zbiórki. Format powstał na podstawie pytań od mieszkańców, które dotyczyły wyrzucania określonych produktów – grafiki przedstawiają właściwe praktyki.
Zobacz również
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
To już kolejna odsłona działań komunikacyjnych #segreguj na 5. Podczas poprzedniej współpracy Warexpo, nawiązując do pierwszej odsłony kampanii miasta opierało się na działaniach creative OOH. W tym celu pięć słupów reklamowych zlokalizowanych przy Pałacu Kultury i Nauki zamieniono w kosze na odpady ze śmieciową kompozycją przestrzenną wewnątrz każdego nośnika. Każdy ze słupów odpowiadał innej frakcji śmieci: kolor czarny dla odpadów zmieszanych, brązowy dla bioodpadów, niebieski dla papieru, żółty dla metali i tworzyw sztucznych oraz zielony dla szkła. Kampania w kanale OOH dotarła do niemal 350 tysięcy osób w Warszawie (dane: Metrics), a wiralowo do 109 tysięcy użytkowników Facebooka i Twittera.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
zdjęcia: Warexpo
PS
„Piątka za segregację” to hasło przewodnie kampanii informacyjno-edukacyjnej Ministerstwa Środowiska. Motywem przewodnim akcji jest 5 brand heroes – Wyszkłolony, Papa Pier, Plastika Metalica, El Bio i Zmieszko – którzy zachęcają do segregacji śmieci.
PS2
W ramach kampanii #OddychajWarszawo agencja Warexpo stworzyła specjalną tablicę magnetyczną, której zadaniem jest informowanie o stanie powietrza w Warszawie. Projekt trafił już do 553 szkół i przedszkoli we wszystkich stołecznych dzielnicach.