Marki na przełomie 2019/2020: Samsung (dywizja mobile)

Marki na przełomie 2019/2020: Samsung (dywizja mobile)
Jakie najciekawsze akcje przeprowadziła w 2019 roku marka Samsung Electronics Polska? Które kanały komunikacji marketingowej były dla niej najważniejsze? Jak zmieni się to w 2020 roku?
O autorze
3 min czytania 2020-01-14

Pozostałe podsumowania roku 2019 przeczytasz tu >

O roku 2019 dla marki Samsung (dywizja mobile) opowiada Magdalena Sielachowicz-Nowakowska, head of marketing communication w Samsung Electronics Polska.

Największy sukces dla marki Samsung w 2019 roku

2019 rok to dla nas wyjątkowy rok z wielu względów. To rok 10. urodzin nieustającej w dostarczaniu innowacji serii Samsung Galaxy. Tegoroczne premiery naszych flagowych smartfonów – Galaxy S10 i Note10 – spotkały się z entuzjastycznym przyjęciem. Nie ustajemy w dostarczaniu naszym klientom innowacyjnych rozwiązań i wciąż staramy się rozwijać ich funkcjonalność, dostosowując je do sposobu, w jaki korzystamy dziś z urządzeń mobilnych oraz przewidując, co dla konsumentów będzie istotne. 2019 to także rok, w którym oddaliśmy w ręce użytkowników smartfon przyszłości ze składanym ekranem. Galaxy Fold to nie tylko przełomowa konstrukcja, to zupełnie nowe doświadczenie w korzystaniu z urządzeń mobilnych, to coś wyjątkowego i niesamowicie intrygującego. Wierzymy w ten produkt, tak jak i nasi klienci, o czym np. świadczy fakt, że smartfon wyprzedał się zaledwie w kilka godzin od startu sprzedaży. To coś więcej niż gotowość na przyszłość, wspólnie tworzymy ją już dziś. To dla nas powód do dumy i dowód na to, że idziemy w dobrym kierunku jako lider rynku urządzeń mobilnych.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Najtrudniejsze wyzwanie dla marki Samsung w 2019 roku

Naszym wyzwaniem nieustannie jest trafianie w potrzeby odbiorców i zaskakiwanie ich odpowiednią, dostosowaną komunikacją, co będziemy sukcesywnie realizować również w 2020 roku. Zależy nam na tym, żeby nasi klienci czuli się dumni, że korzystają ze smartfonów Samsung, tak jak i my to czujemy, przygotowując np. kampanie wprowadzające nasze produkty na rynek. Wszyscy korzystamy z naszych smartfonów na co dzień, nie tylko dlatego, że pracujemy w firmie Samsung, to są po prostu naszym zdaniem najlepsze urządzenia. 🙂 Mamy więc także perspektywę naszych klientów i jesteśmy w stanie zapewnić doświadczenie na najwyższym poziomie i odpowiedzieć na ich realne potrzeby, a te są bardzo zróżnicowane, co czyni nasze wyzwanie jeszcze większym, ale… my lubimy wyzwania. 🙂

Najciekawsze akcje w 2019 roku

Rok 2019 upłynął nam pod znakiem niezwykle ciekawych kooperacji. W kampanii Będzie Co Wspominać, promującej nasze smartfony z linii Galaxy S10, przypomnieliśmy, na czym polega prawdziwa moc zdjęć, co tak naprawdę liczy się w idealnym ujęciu i dlaczego warto wyjść poza obowiązujące w social mediach schematy, a trochę się ich nawarstwiło. Nasze wspomnienia mają być po pierwsze nasze, a w ich uchwyceniu pomóc może genialnej jakości aparat, który zawsze mamy przy sobie. Do współpracy przy odczarowywaniu popularnych hashtagów zaprosiliśmy aktorkę Zofię Zborowską, modelkę Zuzannę Kołodziejczyk, autorów bloga Busem przez Świat oraz kitesurfera i mistrza fotografii mobilnej Victora Borsuka. Poza kanałami społecznościowymi ambasadorów akcji i własnych, wykorzystaliśmy również redakcyjne materiały wydawnictwa Burda Media. Efektem tej współpracy było stworzenie unikatowego wirtualnego albumu wyjątkowych wspomnień wykonanych z użyciem Galaxy S10. Wykorzystanie synergii kilku kanałów komunikacji i zaangażowanie influencerów w długotrwałą współpracę przyniosło niesamowite efekty. Udało nam się dotrzeć do ponad 5 mln odbiorców i stworzyć niezwykle aktywną społeczność, która chętnie dzieli się własnymi doświadczeniami z mobilną fotografią i angażuje się w kreowanie unikatowego contentu z hasztagiem #BedzieCoWspominac.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

2019 zapamiętamy również jako rok, w którym Galaxy Note10 – nasz kultowy smartfon z rysikiem, zyskał nieprzeciętnego ambasadora. Współpraca z Wojtkiem Sokołem i kampania „Na Twoich Zasadach” to dla nas idealny przykład synergii między ambasadorem a marką. W tej kampanii zagrało wszystko, czego efektem jest komunikacja przez duże K. Sokół to postać, której nie trzeba przedstawiać – jak nikt inny potrafi oddać ideę, która towarzyszyła nam przy projektowaniu Galaxy Note10. Między innymi dla takich osób powstał ten smartfon – nieszablonowych, kreatywnych, zdolnych przekuwać swoje pasje w sposób na życie, działających często poza ogólnie przyjętymi schematami. Jesteśmy pod wielkim wrażeniem tej współpracy i jej efektów. Mamy nadzieję, że wspólnie uda nam się zainspirować jeszcze wiele osób do niepoddawana się ramom otaczającego nas świata i działania według własnych reguł.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Akcja z najmocniej zaskakującymi efektami

Przypuszczaliśmy, że współpraca z Wojtkiem Sokołem to będzie strzał w dziesiątkę, ale takiego odzewu się nie spodziewaliśmy. Połączenie aktywności w social mediach, digital i działań PR przyniosło niesamowite efekty. Wideo z cyklu „Na Twoich zasadach”, w których Sokół zdradza swoje patenty na prowadzenie biznesu obejrzano już niemal 12 mln razy. Zresztą, to nie tylko kwestia zasięgu. Udało nam się utrzymać uwagę odbiorców na poziomie 90%, co w przypadku komercyjnego wideo stanowi rewelacyjny wynik. Spoty z udziałem Wojtka stały się viralem, a do języka potocznego weszły takie sformułowania jak np. BWS. Analiza sentymentu komentarzy i odzewu ze strony mediów utwierdza nas w przekonaniu, że efekty przerosły nasze oczekiwania. Odbiorcy docenili bezpretensjonalność przekazu i dostrzegli naturalną symbiozę między marką a ambasadorem. Najbardziej ucieszyły nas komentarze, że ta komunikacja nie została odebrana jako komunikat reklamowy. Ludzie czekali na kolejne odsłony naszej narracji, co naprawdę nie jest takie oczywiste w przypadku tego typu przekazów. Dzięki obecności Sokoła udało nam się nawiązać autentyczny dialog z naszymi odbiorcami i znacznie rozszerzyć obszar naszej komunikacji marketingowej. Widzimy to jako ustanowienie poprzeczki, także dla samych siebie. Wszyscy doceniamy zaskakujące i dobre połączenia łaskoczące inteligencję, prawda?

Najbardziej obiecujące trendy marketingowe

Trochę nie nam to oceniać, choć oczywiście obserwujemy bacznie, co dzieje się w branży. Produkujemy świetne urządzenia i po prostu musimy komunikacją dorównać ich jakości. 🙂 Ale to, czego sobie i innym markom życzymy w nadchodzącym roku, to świeże, niesztampowe podejście do komunikacji. My z pewnością nie przestaniemy zaskakiwać.

Najważniejsze cele i plany na 2020 rok

Są ambitne.