Facebook stworzył mapę, która pokazuje potencjalne ogniska koronawirusa

Facebook stworzył mapę, która pokazuje potencjalne ogniska koronawirusa
Facebook znalazł nowy, nietypowy pomysł na walkę z koronawirusem – we współpracy z badaczami z Carnegie Mellon University programiści portalu społecznościowego tworzą mapę, która pokazuje potencjalne ogniska koronawirusa w USA i tym samym ostrzega użytkowników zamieszkujących te rejony.
O autorze
1 min czytania 2020-04-23

Do stworzenia mapy programiści Facebooka wykorzystali dane z ankiety przeprowadzonej wśród amerykańskich użytkowników portalu. W ciągu dwóch tygodni przepytano ponad milion internautów, m.in. o to, jak się czują oraz czy doświadczyli objawów charakterystycznych dla koronawirusa, takich jak gorączka czy kaszel. Dane te następnie były przesyłane do zespołu badawczego Carnegie Mellon University.

W efekcie powstała mapa Stanów Zjednoczonych w rozbiciu na hrabstwa, która pokazuje ilu ankietowanych w danym rejonie wskazało objawy charakterystyczne dla koronawirusa. Mapa jest na bieżąco aktualizowana.

Jak tłumaczą przedstawiciele Facebooka, tego typu mapa nie tylko będzie stanowiła ostrzeżenie dla użytkowników zamieszkujących rejony, w których wystąpiły ogniska koronawirusa, ale także może pomóc instytucjom rządowym w podjęciu decyzji, gdzie dostarczać więcej zasobów medycznych. Natomiast w przypadku niskiego występowania lub całkowitego braku ognisk koronawirusa – gdzie rozpocząć „odmrażanie” gospodarki.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Mark Zuckerberg, CEO Facebooka, w oficjalnym oświadczeniu zapewnił, że mapa, która służy do walki z koronawirusem, jest tworzona „w sposób chroniący prywatność” i jedynie badacze z Carnegie Mellon University mają dostęp do wyników badań ankiety.  

PS

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Przedstawiciele Facebooka zapowiedzieli walkę z rozprzestrzenianiem się fałszywych informacji na temat koronawirusa. Z portalu społecznościowego usuwane będą nieprawdziwe treści na jego temat, w tym m.in. te dotyczące „alternatywnych” sposobów leczenia.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS2

Facebook postanowił wprowadzić nową reakcję, nawiązującą do obecnej sytuacji, w której wszyscy się znajdujemy – za jej pomocą będziemy mogli wyrazić troskę, wsparcie wobec innych użytkowników portalu. Podobna ikonka pojawi się też w Messengerze.

PS3

Facebook uruchomił właśnie fukcję Community Help w Polsce. Za jej pośrednictwem użytkownicy mogą prosić o pomoc lub oferować ją tym, którzy są w potrzebie w związku z epidemią.