Od dobrych kilkunastu dni w całych Stanach Zjednoczonych trwają masowe protesty przeciwko rasizmowi. Są one echem głośnej śmierci George’a Floyda – 46-letni czarnoskóry mieszkaniec Minnesoty został bowiem uduszony przez policjanta podczas interwencji.
Od tego czasu w USA rozgorzała dyskusja na temat problemu nienawiści na tle rasowym w USA, a także brutalności tamtejszych funkcjonariuszy policji. Jak informowaliśmy, głośny ruch #BlackLivesMatter poparło wiele marek – od Netfliksa, po YouTube’a czy TikToka.
Zobacz również
Napiętą sytuację w Stanach Zjednoczonych postanowił na Twitterze skomentować Greg Glassman, prezes i twórca programu sportowego CrossFit – odpowiedział on bowiem na wpis ośrodka naukowego Institute for Health Metrics and Evaluation potępiający rasizm i wszelkie jego objawy słowami „It’s Floyd-19”.
Krótko po tym na CEO firmy CrossFit spadła fala krytyki – internauci zarzucili mu przede wszystkim naśmiewanie się i bagatelizowanie problemu amerykańskiego społeczeństwa.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
W efekcie przedstawiciele marki Reebok wydali oficjalnie oświadczenie, w którym potępili komentarz Grega Glassmana i poinformowali o zerwaniu 10-letniej współpracy z firmą CrossFit.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
W związku z licznymi protestami w Stanach Zjednoczonych, które wybuchły tuż po tym, gdy czarnoskóry George Floyd zmarł w trakcie policyjnej interwencji, marka Lego postanowiła wstrzymać reklamy zestawów zabawek z postaciami funkcjonariuszy policji.
PS2
Słynny brytyjski artysta znowu nie pozostał obojętny na problem, o którym mówi cały świat i postanowił skomentować go w charakterystyczny dla siebie sposób. Jednocześnie za pomocą swojej nowej pracy Banksy wyraził poparcie dla ruchu Black Lives Matter.
PS3
2 czerwca br. Instagram zalały zdjęcia czarnych kwadratów, które oznaczane były hashtagiem #BlackoutTuesday. Viralowa akcja była odpowiedzią na niedawne rasistowskie zdarzenie w Stanach Zjednoczonych i jednocześnie wyrazem wsparcia dla czarnej społeczności.