Local Heroes zostało założone w 2013 roku i dziś jest jedną z najpopularniejszych polskich marek streetwearowych – brand słynie przede wszystkim z t-shirtów oraz bluz z dwuznacznymi sloganami. Projekty Local Heroes wybierały między innymi takie ikony popkultury jak Rihanna, Miley Cyrus czy Cara Delevingne, co przełożyło się na sukces międzynarodowy marki.
Decyzja Local Heroes o przystąpieniu do międzynarodowego programu Sklepy Wolne Od Futer (ang. Fur Free Retailer) jest podyktowana zarówno względami etycznymi, jak i ekologicznymi i wpisuje się w politykę zrównoważonego rozwoju marki. Zgodnie z przyjętą deklaracją w kolekcjach Local Heroes nie znajdziemy ubrań i dodatków z prawdziwym futrem.
Zobacz również
– Krok w stronę dołączenia do programu Sklepy Wolne Od Futer wydał nam się naturalnym następstwem wobec tego, w jaki sposób patrzymy na rozwiązania, którymi chcemy kierować się w dalszym budowaniu marki Local Heroes. Pod koniec czerwca 2020 r. opublikowaliśmy nasze 5-letnie zobowiązanie wobec wdrożenia rozwiązań z zakresu mody zrównoważonej, w którym mówimy wprost, że chcemy podejmować odpowiedzialne decyzję i zachęcać do tego innych. Dołączenie do programu pozwoli nam uświadomić naszych klientów w tematyce etycznej konsumpcji, ale również może zwróci to uwagę innych marek i zachęci je do podobnego działania. Wiemy, że reguła małych kroków działa i właśnie to się dla nas liczy, aby powoli dążyć do wspólnego celu. Cieszymy się, że możemy być częścią tego międzynarodowego projektu i przede wszystkim, że możemy wesprzeć akcję Sklepy Wolne Od Futer – mówi Aglaia Semenko, brand manager Local Heroes.
Program Sklepy Wolne Od Futer jest obecnie prowadzony w ponad 25 krajach na całym świecie. Jego główny cel to przekonywanie firm odzieżowych do tworzenia mody bez futer zwierzęcych, a także dostarczanie konsumentom rzetelnej informacji na temat polityki poszczególnych marek w tej kwestii. Program promuje wycofywanie ze sklepów odzieży i dodatków z prawdziwym futrem, zaś klientom pozwala podejmować świadome i etyczne decyzje zakupowe. Koordynatorem inicjatywy jest koalicja Fur Free Alliance zrzeszająca organizacje zajmujące się ochroną i prawami zwierząt. W Polsce od 2013 r. program prowadzi Stowarzyszenie Otwarte Klatki.
Obecnie program Sklepy Wolne Od Futer zrzesza ponad 1000 marek odzieżowych z całego świata. Pełna lista marek znajduje się na stronie programu.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
zdjęcie: facebook.com/LocalHeroesstore
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Kalifornia to pierwszy stan USA, który zdecydował się na taki krok – już wkrótce w całym regionie będzie obowiązywał całkowity zakaz sprzedaży i produkcji ubrań, butów oraz torebek wykonanych z futra naturalnego.
PS2
W maju 2019 roku o podjęciu takiej decyzji poinformowali przedstawiciele domu mody Prada. Podobne deklaracje złożyli też dyrektorzy artystyczni marek Chanel, Gucci, Versace, Burberry, Armani czy Michael Kors.