Niedawno przybliżyliśmy Wam pomysł berlińskiego supermarketu, który przy produktach podaje dwie ceny – jedna, nieco wyższa, jest powiększona o koszty klimatyczne. Jak się okazuje, podobne rozwiązanie wykorzystuje szwedzka marka Felix.
Firma otworzyła bowiem sklep ekologiczny zatytułowany The Climate Store, w którym produkty są wyceniane na podstawie ich śladu węglowego. Zasada jest prosta – im więcej dwutlenku węgla wyemitowano przy produkcji danego artykułu, tym wyższa będzie jego cena.
Zobacz również
To jednak nie jedyny proekologiczny pomysł marki Felix – każdy klient otrzyma bowiem do wydania wirtualny tygodniowy „budżet”, który jest ekwiwalentem 18,9 kg dwutlenku węgla – tyle bowiem powinniśmy emitować CO2, aby powstrzymać zmiany klimatyczne.
Tym samym pomysłodawcy inicjatywy chcą zachęcić klientów do podejmowania świadomych decyzji zakupowych, a także zwrócić uwagę społeczeństwa na różnice między środowiskowym kosztem wytworzenia produktów roślinnych i zwierzęcych.
PS
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Czy Polacy kupują zdrową żywność i czy jest to jednoznaczne z przestrzeganiem zdrowiej diety? Czy wybierając produkty bio wiedzą, czym te się charakteryzują? Odpowiedzi na te pytania znajdziemy w raporcie aplikacji Moja Gazetka.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
29 września br. po raz pierwszy obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Walki z Marnowaniem Jedzenia ustanowiony przez ONZ. Z tej okazji Too Good To Go oraz takie marki, jak Carrefour czy Starbucks częściowo zasłoniły swoje logotypy, aby podkreślić skalę problemu, a tym samym ilość jedzenia, jaka trafia do kosza.