Lewis Hamilton chciał zakazać szwajcarskiej marce zegarków używania nazwy „Hamilton” – kierowca przegrał sprawę

Lewis Hamilton chciał zakazać szwajcarskiej marce zegarków używania nazwy „Hamilton” – kierowca przegrał sprawę
Kierowca wyścigowy Lewis Hamilton chciał zabronić szwajcarskiej marce luksusowych zegarków, której historia sięga XIX wieku, używania nazwy „Hamilton”. Sąd odrzucił jednak prośbę sportowca.
O autorze
1 min czytania 2020-11-23

Sprawa przeciwko Hamilton International, szwajcarskiej marce produkującej luksusowe zegarki, rozpoczęła się już w 2017 roku. Wtedy to kierowca wyścigowy Lewis Hamilton złożył do Urzędu Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej wniosek o zakazanie producentowi używania nazwy „Hamilton” w kontekście oferowanych przez nią produktów. Sportowiec twierdził bowiem, że firma tym samym „utrudnia uczciwą konkurencję na rynku” i wykorzystuje jego nazwisko, a także popularność.

Wówczas sąd odrzucił argumenty Hamiltona, w związku z czym na początku tego roku złożył on apelację. Jednak i tym razem wynik sprawy był taki sam – Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej stwierdził bowiem, że prośba sportowca jest nieuzasadniona. Wszak marka Hamilton International sprzedaje zegarki pod nazwą „Hamilton”, a nie „Lewis Hamilton”, a po drugie – co jest chyba kluczowym argumentem – historia firmy sięga XIX wieku. Amerykańskie przedsiębiorstwo powstało bowiem w 1892 roku w Pensylwanii w USA, czyli aż 93 lata przed narodzinami sportowca. Natomiast samo nazwisko Hamilton było i w dalszym ciągu jest bardzo popularne w angielskojęzycznych krajach.

Dlatego też sąd ostatecznie uznał, że w tym przypadku nie można mówić o próbie wykorzystania nazwiska i popularności Lewisa Hamiltona. 

zdjęcie: facebook.com/LewisHamilton 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS

Sąd Najwyższy w Dublinie oficjalnie oświadczył, że pieczywo serwowane w popularnej sieci Subway zawiera zbyt dużo cukru, aby mogło być nazywane chlebem.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS2

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Federalny Trybunał Sprawiedliwości w Karlsruhe orzekł, że jedyną marką, która może w Niemczech sprzedawać kwadratową tabliczkę czekolady jest Ritter Sport. Z tym faktem nie chciał się zgodzić koncern Mondelēz International, do którego należy Milka.

PS3

Dwuletni spór między McDonaldem a irlandzką siecią Supermac’s zakończył się na korzyść tej drugiej firmy – amerykański fast-food stracił wyłączność na używanie nazwy handlowej „Bic Mac” w Europie.

PS4

12 czerwca 2018 r. zapadł kontrowersyjny wyrok Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydany w sprawie C-163/16, zgodnie z którym znak towarowy przedstawiający kolor naniesiony na podeszwę buta może podlegać rejestracji oraz ochronie.