Zlatan Ibrahimović, szwedzki piłkarz występujący na pozycji napastnika we włoskim klubie A.C. Milan, w poniedziałek 23 listopada br. opublikował na swoim Twitterze wpis, w którym zwrócił się bezpośrednio do firmy EA Sports – piłkarz zarzucił marce, że ta wykorzystała jego wizerunek, nie pytając go o zgodę, i czerpie z tego korzyści.
„Kto udzielił FIFA EA Sports pozwolenia na używanie mojego imienia i twarzy? Z tego co wiem, to nie jestem członkiem Fifpro, a jeżeli tak, to zostałem tam umieszczony bez mojej zgody. I na pewno nigdy nie pozwoliłem grze FIFA ani FIFPro na zarabianie pieniędzy na moim wizerunki” – napisał Ibrahimović we wpisie na swoim Twitterze.
Zobacz również
W poście sportowiec odniósł się do FIFPro – międzynarodowej organizacji, w skład której wchodzi ponad 60 tys. piłkarzy z całego świata. Aby móc pokazywać w grze FIFA wizerunki graczy, a także korzystać z ich prawdziwych imion i nazwisk, EA Sports jest zobowiązana do wykupienia od FIFPro licencji.
PS
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Kierowca wyścigowy Lewis Hamilton chciał zabronić szwajcarskiej marce luksusowych zegarków, której historia sięga XIX wieku, używania nazwy „Hamilton”. Sąd odrzucił jednak prośbę sportowca.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
W ramach niecodziennej akcji marketingowej kostarykański piłkarz Jonathan McDonald podczas ostatniego meczu wyszedł na boisko w koszulce z napisem „Burger King”.