Najnowsza międzynarodowa kampania linii lotniczych Ryanair wystartowała pod koniec 2020 roku i promuje loty do takich państw, jak m.in. Grecja, Włochy czy też Hiszpania, dostępne w okresie od wiosny do jesieni br. Oferta reklamowana jest hasłem „Jab&Go” – w Polsce zaś użyto sloganu „Zaszczep się i leć!”.
W ramach kampanii stworzony został spot promocyjny, a także plakaty, które m.in. informują o tym, że już wkrótce dostępne będą szczepionki na koronawirusa i z tej okazji przewoźnik oferuje milion biletów w cenie od 89 złotych.
Zobacz również
Kampania szybko wzbudziła kontrowersje wśród klientów Ryanaira, zwłaszcza w Irlandii. Wiele osób oskarżyło markę o próbę czerpania zysków ze szczepionki na koronawirusa, a także o zachęcanie do podróżowania, mimo że na całym świecie wciąż panuje wirus i nie wszyscy chcą, czy też będą mogli się na niego zaszczepić.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
W efekcie, w ostatnich dniach do irlandzkiego Urzędu ds. Standardów Reklamowych wpłynęło kilkadziesiąt skarg na nową reklamę Ryanaira. Przedstawiciele urzędu zapowiedzieli, że przyjrzą się kampanii, zaś w momencie gdy stwierdzą jakiekolwiek nieprawidłowości, wówczas zostanie wszczęte oficjalne dochodzenie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Qatar Airways to jedna z marek, która postanowiła podziękować służbie zdrowia za ich nieoceniony wkład w walkę z koronawirusem – popularne linie lotnicze poinformowały, że rozdadzą medykom 100 tys. bezpłatnych biletów lotniczych.
PS2
Linie lotnicze Thai Airways wpadły na nietypowy pomysł zachęcenia członków swojego programu lojalnościowego do pozostania w domu – te osoby, które zrezygnują z podróży podczas pandemii koronawirusa, otrzymają bezpłatne mile do wykorzystania na przyszłe loty.