„Planeta doskonała” to nowa seria przyrodnicza, z narracją niezastąpionego Sir Davida Attenborough, która swoją premierę w Polsce miała 31 stycznia br. na kanale BBC Earth. Program ma na celu ukazanie, jak istotna dla życia na ziemi jest równowaga, a także skłania do refleksji nad naszą rolą odbudowywaniu ekosystemu.
Zobacz również
W ramach promocji serii przyrodniczej zaplanowano liczne działania – w Polsce na przykład stworzono nową wersję słynnego utworu „Kolorowy wiatr” w wykonaniu Krzysztofa Zalewskiego. W Wielkiej Brytanii natomiast BBC umieściło iście niekonwencjonalny billboard.
Outdoorowa reklama pojawiła się w Londynie. Na niej zaś znalazł się plakat przedstawiający małą małpkę na idyllicznym, zielonym tle wraz z napisem „Planeta doskonała”. W pewnym momencie jednak ilustracja została częściowo zerwana, tak aby ukazywało się nowe zdjęcie – z palącym się lasem oraz napisem „Ale na jak długo?”. Co więcej, billboard sprawiał wrażenie, jakoby sam został podpalony.
Światowy Dzień Książki 2025. Marketerzy polecają swoje ulubione lektury
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Oczywiście wszystko to w ramach niekonwencjonalnego happeningu, natomiast efekt dymu uzyskano za pomocą wytwornicy mgły z czerwonym światłem. Przesłanie całej akcji było natomiast jedno – nasza planeta jest doskonała, ale jednocześnie krucha i zagrożona coraz większą działalnością człowieka.
PS
W 2019 roku w przestrzeni miejskiej Toronto pojawiły się niekonwencjonalne reklamy, które imitowały płomienie wydobywające się z garnka. W ten sposób władze miasta chciały zwrócić uwagę społeczeństwa na tragiczne konsekwencje wynikające z nieuważnego gotowania.
PS2
Pewien kanadyjski optyk wpadł na nietypowy sposób zareklamowania swojej marki – fasady okienne, znajdujące się nieopodal butiku, zostały przekształcone w okulary.
PS3
Popularna szkocka marka Hendrick’s Gin postanowiła w nietypowy sposób wypromować swój flagowy trunek – na ścianach i podłodze tunelu stacji King’s Cross w Londynie pojawiły się pachnące ogórkiem i różami grafiki oraz napisy w charakterystycznych dla brandu wiktoriańskich motywach.
PS4
Zachęcamy też do sprawdzenia innych ciekawych przykładów kampanii z wykorzystaniem billboardów.