W Wielkiej Brytanii influencerzy mają zakaz używania upiększających filtrów na Instagramie

W Wielkiej Brytanii influencerzy mają zakaz używania upiększających filtrów na Instagramie
Brytyjski urząd ds. standardów reklamowych (ASA) zakazał tamtejszym influencerom używanie filtrów upiększających do zdjęć, na których promują jakieś produkty.
O autorze
1 min czytania 2021-02-08

Wszystko zaczęło się od kampanii pod hasłem #filterdrop, którą w lipcu 2020 roku zainicjowała Sasha Pallari. W ramach projektu użytkowniczki publikowały w mediach społecznościowych swoje zdjęcia bez żadnych filtrów, aby pokazać swoją „naturalną skórę”. 

Akcją zainteresował się brytyjski urząd ds. standardów reklamowych. Duży wpływ na decyzję ASA miały dwie sytuacje, w których dodanie filtra do zdjęcia mogło wprowadzić odbiorców w błąd, jeśli chodzi o rzeczywiste możliwości reklamowanego produktu – w tym przypadku chodziło o reklamę samoopalacza, którego efekt został „podrasowany” dzięki specjalnemu filtrowi na Instagramie. 

W związku z tym brytyjski urząd orzekł, że marki, celebryci oraz influencerzy mają zakaz stosowania upiększających filtrów do zdjęć reklamowych, jeżeli znacznie wyolbrzymiają one efekt, jaki dane produkty są w stanie osiągnąć. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Zakaz tyczy się również tych zdjęć, które będą zawierały informację o tym, jaki filtr został użyty.

Na tę chwilę nowy przepis dotyczy wyłącznie Instagrama. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Przedstawiciele Instagrama poinformowali o wprowadzeniu pewnych zmian w zasadach dotyczących nagości w portalu – jest to odpowiedź na falę krytyki po tym, jak kilka postów influencerek plus size zostało usuniętych.

PS2

Na początku października 2020 roku francuski rząd przyjął nowe prawo, które będzie chroniło dziecięcych influencerów – przepisy dotyczą przede wszystkim ich zarobków oraz czasu pracy.