Instagram usunął zdjęcia z biustem plus size – po fali krytyki portal zmienia zasady dotyczące nagości

Instagram usunął zdjęcia z biustem plus size – po fali krytyki portal zmienia zasady dotyczące nagości
Przedstawiciele Instagrama poinformowali o wprowadzeniu pewnych zmian w zasadach dotyczących nagości w portalu – jest to odpowiedź na falę krytyki po tym, jak kilka postów influencerek plus size zostało usuniętych.
O autorze
1 min czytania 2020-10-27

Dyskryminującą politykę Instagrama dotyczącą nagości nagłośniła modelka plus size Nyome Nicholas-Williams, która na swoim profilu wielokrotnie publikowała przedstawiające jej nagie, ściśnięte piersi. Te bowiem zostały uznane przez serwis jako naruszające standardy platformy i usunięte. Co więcej – influencerka otrzymała pismo od przedstawicieli Instagrama, w którym zaznaczono, że dalsze publikowanie tego typu zdjęć może zakończyć się usunięciem jej konta.

Podobna sytuacja przytrafiła się australijskiej influencerce i komiczce Celeste Barber, która opublikowała na swoim profilu zdjęcie z zakrytymi, nagimi piersiami – nawiązała ona tym samym do fotografii popularnej modelki Candice Swanepoel w ramach challenge’u #celestechallengeaccepted, który – nomen omen – ma na celu podkreślić, jak nierealne dla przeciętnej kobiety są kanony piękna. 

Jej zdjęcie zostało usunięte, bowiem Instagram uznał je jako niezgodne z polityką portalu. Natomiast Candice Swanepoel – nie.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W związku z tym, że nie był to jednorazowy przypadek, obie influencerki postanowiły nagłośnić sprawę w swoich mediach społecznościowych, zwracając uwagę na to, jak dyskryminujące są zasady Instagrama dotyczące kobiecych ciał oraz nagości. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W efekcie przedstawiciele platformy przesłali redakcji portalu internetowego The Guardian oświadczenie, w którym przyznali się do błędu i wyjaśnili, że dla algorytmu Instagrama ściśnięte piersi kobiet plus size „mogły kojarzyć się z pornografią” i dlatego były usuwane. Jednocześnie przedstawiciele serwisu poinformowali, że zostaną wprowadzone zmiany – zarówno na Facebooku, jak i Instagramie – dotyczące nagości. Przywrócone zostały też usunięte zdjęcia obu influencerek.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS

Najnowsza kampania bielizny piosenkarki Rihanny to duży ukłon w stronę ruchu body postitive. Na prezentacji kolekcji wystąpiły nie tylko modelki plus size, ale również modele.

PS2

„Pomyśl zanim powiesz” to nowa kampania w duchu body positive, której bohaterkami są modelki plus size. Projekt ma na celu zwrócenie uwagi na to, by nasze wypowiedzi były bardziej przemyślane, spełniały określony cel i nikogo nie krzywdziły.