Opaski na rękę dla zaszczepionych klientów. Niemieccy sprzedawcy popierają kontrowersyjny pomysł

Opaski na rękę dla zaszczepionych klientów. Niemieccy sprzedawcy popierają kontrowersyjny pomysł
Niemieccy sprzedawcy chcą mieć pewność, że obsługują osoby zaszczepione na COVID-19 lub wyleczone z koronawirusa. Rozwiązaniem mają być opaski na rękę z odpowiednim oznaczeniem, które ułatwią im kontrole klientów.
O autorze
1 min czytania 2021-12-10

Kiedy przychodzą klienci do sklepu, skąd wiadomo, którzy z nich są zaszczepieni i nie stwarzają zagrożenia dla innych? Z tym problemem próbują zmierzyć się niemieccy sprzedawcy, którzy chcą stworzyć skuteczniejszy system kontroli 2G (skrót od „geimpft und genesen”, czyli „zaszczepiony i wyzdrowiały”), który pozwala na dostęp do sklepów tylko osobom zaszczepionym na COVID-19 lub wyleczonym z koronawirusa. 

– Obecnie istnieje (…) zamieszanie w przepisach dotyczących kontroli 2G w handlu detalicznym (…). To pilnie wymaga ujednolicenia – powiedział w agencji dpa dyrektor generalny Niemieckiego Stowarzyszenia Handlu Detalicznego (HDE) Stefan Genth.

Tamtejsi sprzedawcy wpadli na pomysł, aby wprowadzić rozwiązanie stosowane już w tej chwili m.in. w Moguncji – polega ono na tym, że każdy klient jest tylko raz sprawdzany pod kątem 2G, a następnie otrzymuje opaskę na rękę, z którą ma dostęp do wszystkich sklepów w danym dniu. Takie przepisy dotyczą wszystkich sklepów poza spożywczymi, drogeriami i aptekami.

– Byłaby to wielka ulga dla handlu. Sprawdzanie każdego klienta w każdym sklepie wymaga znacznego wysiłku i prowadzi do tworzenia kolejek przed drzwiami sklepów. Dlatego z punktu widzenia handlu dobrze byłoby rozszerzyć rozwiązanie w postaci opaski na rękę obowiązujące w niektórych krajach związkowych na całe terytorium federalne – zaznacza szef HDE.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

 

– Sektor detaliczny pilnie potrzebuje wsparcia w zakresie niezbędnych kontroli 2G, gdyż w tym momencie firmy przejęły zadania państwa. W związku z tym, albo gminy powinny zapewnić wsparcie, albo wkłady finansowe powinny być wypłacane zainteresowanym podmiotom gospodarczym – uważa Genth.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Zdaniem szefa HDE rozporządzenie 2G w handlu detalicznym powinno jednak zostać zniesione, ponieważ nie przyczynia się do walki z pandemią. Zakupy robione w maseczkach i z przestrzeganiem zasad higienicznych zapewniają – jego zdaniem – wystarczające bezpieczeństwo.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS

Dla właścicieli wielu firm powszechne szczepienia przeciwko COVID-19 to szansa na powrót do normalności i możliwość wznowienia działalności po wielu miesiącach lockdownu. Nie bez powodu szukają coraz to nowszych sposobów na promowanie szczepień wśród społeczeństwa.

PS 2

Aż 50 ambasadorów – gwiazd świata sportu i aktorów – bierze udział w kampanii prowadzonej przez KPRM „Ostatnia prosta”. Jak przekonują bohaterowie spoglądający na nas z plakatów i z ekranu, nie możemy się poddać pandemii. Czy ten przekaz i sama estetyka kampanii są przekonujące dla odbiorców?