Kiedy przychodzą klienci do sklepu, skąd wiadomo, którzy z nich są zaszczepieni i nie stwarzają zagrożenia dla innych? Z tym problemem próbują zmierzyć się niemieccy sprzedawcy, którzy chcą stworzyć skuteczniejszy system kontroli 2G (skrót od „geimpft und genesen”, czyli „zaszczepiony i wyzdrowiały”), który pozwala na dostęp do sklepów tylko osobom zaszczepionym na COVID-19 lub wyleczonym z koronawirusa.
– Obecnie istnieje (…) zamieszanie w przepisach dotyczących kontroli 2G w handlu detalicznym (…). To pilnie wymaga ujednolicenia – powiedział w agencji dpa dyrektor generalny Niemieckiego Stowarzyszenia Handlu Detalicznego (HDE) Stefan Genth.
Zobacz również
Tamtejsi sprzedawcy wpadli na pomysł, aby wprowadzić rozwiązanie stosowane już w tej chwili m.in. w Moguncji – polega ono na tym, że każdy klient jest tylko raz sprawdzany pod kątem 2G, a następnie otrzymuje opaskę na rękę, z którą ma dostęp do wszystkich sklepów w danym dniu. Takie przepisy dotyczą wszystkich sklepów poza spożywczymi, drogeriami i aptekami.
– Byłaby to wielka ulga dla handlu. Sprawdzanie każdego klienta w każdym sklepie wymaga znacznego wysiłku i prowadzi do tworzenia kolejek przed drzwiami sklepów. Dlatego z punktu widzenia handlu dobrze byłoby rozszerzyć rozwiązanie w postaci opaski na rękę obowiązujące w niektórych krajach związkowych na całe terytorium federalne – zaznacza szef HDE.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– Sektor detaliczny pilnie potrzebuje wsparcia w zakresie niezbędnych kontroli 2G, gdyż w tym momencie firmy przejęły zadania państwa. W związku z tym, albo gminy powinny zapewnić wsparcie, albo wkłady finansowe powinny być wypłacane zainteresowanym podmiotom gospodarczym – uważa Genth.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Zdaniem szefa HDE rozporządzenie 2G w handlu detalicznym powinno jednak zostać zniesione, ponieważ nie przyczynia się do walki z pandemią. Zakupy robione w maseczkach i z przestrzeganiem zasad higienicznych zapewniają – jego zdaniem – wystarczające bezpieczeństwo.
PS
Dla właścicieli wielu firm powszechne szczepienia przeciwko COVID-19 to szansa na powrót do normalności i możliwość wznowienia działalności po wielu miesiącach lockdownu. Nie bez powodu szukają coraz to nowszych sposobów na promowanie szczepień wśród społeczeństwa.
PS 2
Aż 50 ambasadorów – gwiazd świata sportu i aktorów – bierze udział w kampanii prowadzonej przez KPRM „Ostatnia prosta”. Jak przekonują bohaterowie spoglądający na nas z plakatów i z ekranu, nie możemy się poddać pandemii. Czy ten przekaz i sama estetyka kampanii są przekonujące dla odbiorców?