„Nie patrz w górę” hitem Netflixa
Film w reżyserii Adama McKaya okazał się olbrzymim hitem Netflixa. Stał się jednym z najpopularniejszych anglojęzycznych filmów, znajdując się w zestawieniu TOP 10 w 89 krajach. W tym m.in. w Polsce – wyprzedzając nawet „Spider-Man: Homecoming”.
I choć sam film zbiera mieszane recenzje – zarówno od krytyków, jak i widzów, to nie sposób odmówić mu sukcesu. Netflix postanowił uruchomić specjalną kampanię reklamową, żeby jeszcze podkręcić popularność dzieła McKaya.
Zobacz również
Netflix wybiera się na Koniec Świata
„Nie patrz w górę” jest filmem katastroficznym – opowiada historię dwójki astronomów, którzy asteroidę lecącą wprost na Ziemię. Według ich obliczeń nastąpi całkowita zagłada ludzkości – w ciągu zaledwie kilku miesięcy. Netflix postanowił wykorzystać tę okazję i wybrać się do Końca Świata – wsi w woj. wielkopolskim.
Tam przygotował spot reklamowy w formie telewizyjnego newsa – „Odsłonięcie pomnika w Końcu Świata”. W materiale reklamowym urzędnik gminny odsłania pomnik, tj. asteroidę, która ma upamiętniać dokonania ludzkości.
W spocie reklamowym do filmu Netflixa nawiązuje też sama osoba reportera. Reprezentuje on telewizję The Daily RIP, której gośćmi są wspomniani astronomowie. Netflix często sięga po tego typu kampanie reklamowe. Niedawno przy okazji premiery 2. sezonu Wiedźmina na całym świecie pojawiły się dekoracje z potworami z tego uniwersum.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Wraz z pojawieniem się drugiego sezonu Wiedźmina w internecie zawrzało. Obok pozytywnych opinii pojawiają się też głosy za odsunięciem z produkcji serialu showrunnerki, Lauren Schmidt Hissrich.
PS2
W związku z ogromnym zainteresowaniem produkcją „Squid Game”, jeden z hoteli postanowił zaoferować swoim gościom możliwość wzięcia udziału w grze rodem z serialu. Uczestnicy będą w niej podejmować różne wyzwania, ale nikt nie powinien ucierpieć. Do wygrania jest ponad 4 tys. dolarów.