Monika Czaplicka: Nasze prawo autorskie nie przystaje do internetowej rzeczywistości (podcast)

Monika Czaplicka: Nasze prawo autorskie nie przystaje do internetowej rzeczywistości (podcast)
Monika Czaplicka to jedna z najbardziej rozpoznawalnych ekspertek od marketingu i kryzysów w Polsce. Choć jej początki wiele osób upatruje w blogosferze, to Monika tak naprawdę zaczynała od... prowadzenia komunikacji na forach internetowych.
O autorze
1 min czytania 2022-02-08

Monika Czaplicka – CEO agencji Wobuzz, blogerka, „Kryzysowa Narzeczona” i twórczyni grupy na Facebooku: „Kryzysy” w social mediach wybuchają w weekendy. Choć wiele osób kojarzy ją z blogosferą i kryzysami właśnie, to sama Monika jest tak naprawdę ekspertką od digital marketingu. Nie stroni od e-commerce, social mediów czy influencer marketingu.

Z Moniką rozmawiamy m.in. w kwestii tego ostatniego obszaru i o samych influencerach oraz twórcach internetowych. Ci – w jej mniemaniu – niekoniecznie mają proste życie ze względu na przestarzałe prawo autorskie, niedostosowane do realiów internetu. Choć niekiedy sami tego nadużywają.

– Nasze prawo autorskie zostało napisane dawno temu i słabo przystaje do rzeczywistości internetowej. Twórcy internetowi posługując się tymi niejasnymi granicami prawa – wykorzystywali różne materiały marek. Samo wykorzystywanie fragmentów nie jest problematyczne, co ich przerabianie. To spowodowało konflikt na gruncie prawa, tj. gdzie kończy się wolność twórców internetowych, a zaczyna własność intelektualna – mówi Monika Czaplicka.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Monika w najnowszym odcinku NowyMarketing Podcast opowiada o swoich początkach w marketingu, o tym, czy negatywne opinie mogą zwiększać sprzedaż, jak działa buzz marketing, czy jej facebookowa grupa stała się oddzielną od niej marką i wiele, wiele innych.


Sprawdź też pozostałe odcinki NowyMarketing Podcast: