Nieraz poszukiwanie konkretnego produktu przez wpisywanie długich fraz w Google nie przynosi pożądanych efektów. Standardowe wprowadzanie tekstu można jednak zastąpić wyszukiwaniem wizualnym, które umożliwia Google Lens. Zamiast opisywać widziany na sklepowej witrynie przedmiot, wystarczy do aplikacji dodać jego zdjęcie. Jest to rozwiązanie, które ułatwia konsumentom dotarcie do poszukiwanego produktu, a markom daje szanse na zwiększenie widoczności w sieci. Google postanowiło pójść o krok dalej i połączyć wyszukiwanie tekstowe i wizualne, tworząc multisearching.
W Google zawsze wymyślamy nowe sposoby, aby pomóc Ci znaleźć informacje, których szukasz – bez względu na to, jak trudne może być wyrażenie tego, czego potrzebujesz. Dlatego dzisiaj wprowadzamy zupełnie nowy sposób wyszukiwania: używając jednocześnie tekstu i obrazów. Dzięki multiwyszukiwaniu w Google Lens możesz wyjść poza pole wyszukiwania i zadawać pytania dotyczące tego, co widzisz – czytamy w komunikacie Google.
Zobacz również
Multiwyszukiwanie w kilku krokach
Aby skorzystać z nowej funkcji wyszukiwania, należy otworzyć aplikację Google, kliknąć na ikonę aparatu po prawej stronie i zrobić zdjęcie danego obiektu lub wgrać obraz z pamięci telefonu. Następnie należy przesunąć palcem w górę i kliknąć „+ Dodaj do wyszukiwania”, aby dodać tekst. Teraz wystarczy już tylko uzupełnić swoje wyszukiwanie jednym lub kilkom słowami – na przykład dodając nazwę marki, koloru, lub innej cechy wizualnej.
Przykładowo, dodając zdjęcie pomarańczowej sukienki, wystarczy dopisać „zielony”, aby Google wyszukało konkretny produkt w innej wersji kolorystycznej.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Obecnie usługa jest udostępniana pilotażowo w Stanach Zjednoczonych. Po testach wersji beta, multiwyszukiwanie będzie dostępne także w innych krajach.
fot. blog.google
PS
Pinterest uruchomił funkcję Try On for Home Decor, opierającą się na działaniu rozszerzonej rzeczywistości. Dzięki niej użytkownicy przed zakupem mogą sprawdzić, jak dany produkt będzie wyglądał w ich domu.