W miniony weekend, po dwóch latach przerwy spowodowanej pandemią, najpopularniejszy festiwal muzyczny w Kalifornii powrócił. W tym roku, marka Absolut Vodka należąca do Pernod Ricard, po raz pierwszy umożliwiła uczestnikom Coachelli wejście do metawersum i połączenie rzeczywistych doświadczeń ze światem wirtualnym.
Zobacz również
Odwiedzający punkt marki Absolut podczas wydarzenia w Kalifornii mogli wejść w interakcję z wirtualnymi członkami festiwalowej społeczności. Mogli oni zostać cyfrowymi barmanami, serwując koktajle awatarom uczestniczącym w wydarzeniu na platformie Decentraland. Co więcej odwiedzający namiot Absolut na Coachelli, mogli rozdawać cyfrowe elementy wearable osobom odwiedzającym przestrzeń metaverse.
Z kolei na festiwalowiczów w metaverse czekał trzypiętrowy budynek zbudowany na podobieństwo butelki Absolutu. Odwiedzający Absolut.Land mieli do dyspozycji takie atrakcje jak antygrawitacyjny parkiet taneczny, galerie sztuki czy gry i cyfrowe nagrody. Na dachu budynku konsumenci mieli również okazję posłuchać nowego albumu Swedish House Mafia „Paradise Again”, przeznaczonego tylko dla uczestników, którzy zdecydowali się stworzyć własnego awatara i wkroczyć do metawersum.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Jesteśmy bardzo podekscytowani, ponieważ jest to pierwsza platforma, na której możemy pozwolić, by prawdziwe życie spotkało się z wirtualnym. Dosłownie odtwarzamy doświadczenie Coachelli w Absolute.Land – powiedziała Ann Mukherjee, CEO of Pernod Ricard NA.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W ramach projektu marka połączyła również siły z kultową nowojorską projektantką Susan Alexandrą, aby wypuścić festiwalową kolekcję ubrań i akcesoriów w formie NFT. Wśród cyfrowych elementów – przeznaczonych do noszenia przez awatary w Decentralandzie – uczestnicy wirtualnego wydarzenia mogli znaleźć tęczowe sukienki, body, szorty, czapki, buty czy biżuterię inspirowane sceną festiwalową i wieloletnim zaangażowaniem marki we wsparcie społeczności LGBTQ+.
Dzięki cyfrowej modzie uczestnicy wirtualnego wydarzenia „mogą komunikować swój statusu i tożsamość”. Wszystkie festiwalowe elementy do noszenia Absolut były udostępniane odwiedzającym przez cyfrowych ambasadorów marki w zamian za wykonywanie różnych wyzwań i udostępnianie zdjęć za pośrednictwem mediów społecznościowych.
Zdaniem Pam Forbusa, dyrektora ds. marketingu na Amerykę Północną w Pernod Ricard, działania marketingowe marki to „fizyczne i cyfrowe doświadczenie, w którym zacierają się granice rzeczywistości, umożliwiając awatarom w metawersie interakcję z uczestnikami Coachelli i odwrotnie”.
fot. absolut.com
PS
Na platformie Decentraland w dniach 24-27 marca odbył się pierwszy w historii Metaverse Fashion Week. Czy wielki modowy eksperyment zakończył się sukcesem?