fot. twitter.com/gucci
Jak wyznaje Alessandro Michele, dyrektor kreatywny Gucci – kino zawsze było dla niego źródłem inspiracji „ze względu na moc opowiadania historii”. Tym razem projektant postanowił oddać hołd jednemu z najbardziej wpływowych reżyserów filmowych.
Zobacz również
W trwającym niespełna półtorej minuty filmie widzimy, jak Gucci „przenosi” projekty z kolekcji jesień/zima 2022 współtworzonej z marką adidas na plan filmowy Stanleya Kubricka. W klipie pojawiają się m.in. ikoniczne bliźniaczki na tle pustego korytarza z „Lśnienia” czy gang z filmu „Mechaniczna Pomarańcza”.
W kampanii nie zabrakło również inspiracji z planu „2001: Odyseja kosmiczna”, „Barry Lyndon” czy „Oczy szeroko zamknięte”.
Każde ujęcie łączy najnowsze projekty marki z misternie odtworzonymi sceneriami z filmów Kubricka. W efekcie modele i modelki wyglądają jakby znajdowali się na oryginalnych planach filmowych sprzed kilkudziesięciu lat.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
fot. instagram.com/gucci
Zawsze wyobrażałem sobie moje kolekcje jako filmy, które mogą przekazać współczesną kinematografię: dziesiątki historii, eklektycznych i dysonansowych, które mogą sakralizować człowieka i jego metamorficzne zdolności – opowiada Alessandro Michele.
W tworzenie kampanii zostało zaangażowane studio Warner Bros, dyrektor artystyczny Christopher Simmonds, a także duet fotografów Mert & Marcus.
PS
Gucci od jakiegoś czasu przełamuje utarte kanony piękna w branży modowej. Do udziału w swoich ciałopozytywnych kampaniach marka zaprosiła Ellie Goldstein, 18-letnią modelkę z zespołem Downa czy też artystkę Dani Miller. Z kolei podczas pokazu „Love Parade” po raz pierwszy na wybiegu Gucci pojawiły się modelki plus size.