Kiedy mowa o festiwalach marketingowych, to trudno pominąć Cannes Lions. Znalezienie się tam – nawet w charakterze gościa – to marzenie niejednej agencji marketingowej. Jednak na temat Cannes Lions nie brakuje krytycznych głosów. O festiwalu można usłyszeć m.in., że to CSR-owy wyciskacz łez. Czy jednak jest tak naprawdę?
– Czy chcielibyśmy się pojawić drugi raz na Cannes Lions? Oczywiście, że tak. Jednym z momentów, które zapadły mi w pamięć, to np. przemowa Malali Jusafzai – laureatki Pokojowej Nagrody Nobla. Wiem, że to średnio marketingowe, co teraz mówię, ale kiedy siedzisz obok najmłodszej noblistki w historii, to dociera do Ciebie skala tego wydarzenia. Na Cannes Lions oglądasz bezpośrednio wystąpienia osób z Google’a, MasterCard i wielu innych dużych marek. Nie brakuje też tej części celebryckiej, jak np. przemowy Ryana Reynoldsa. Zarzutem w stosunku do Cannes Lions, który słyszałem, to fakt, że nagradzane były głównie CSR-owe wyciskacze łez. Trochę tak było, jednak to my jesteśmy branżą, która – skądinąd słusznie – nadmuchuje ważność działań CSR-owych i sustainability – mówi Piotr Szwyndrak, szef copywriterów w Albedo Marketing.
Zobacz również
Zaprosiliśmy przedstawicielki i przedstawiciela Albedo Marketing, aby przybliżyli nam kulisy Cannes Lions i wskazali, co obecność na tym wydarzeniu im uświadomiła. Sprawdź najnowszy odcinek NowyMarketing Podcast.
Sprawdź też pozostałe odcinki NowyMarketing Podcast:
-
Piotr Kantorowski to radca prawny i cofounder Kancerlarii Prawnej Kantorowski, Głąb i Wspólnicy. W NowyMarketing Podcast rozmawiamy z nim o prawie w marketingu, niesławnej szeptance i… memach;
-
Marcin Malec w NowyMarketing Podcast zdradza, jak radzić sobie z blokadą twórczą, co definiuje dobrego copywritera i dlaczego osoby, które piszą, aby budować swoją markę osobistą, niekoniecznie powinny zaczynać od kursów;
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
-
Paweł Gontarek znany także jako „Zgred” to ekspert od SEO i właściciel agencji Semgence. W najnowszym odcinku NowyMarketing Podcast rozmawiamy z Pawłem o tym, kiedy marka potrzebuje SEO, co wpływa na jego cenę i czym ono tak naprawdę jest.
Słuchaj podcastu NowyMarketing