Piotr Kantorowski to radca prawny i cofounder Kancelarii Prawnej Kantorowski, Głąb i Wspólnicy. Z Piotrem rozmawiamy o aspektach prawnych związanych z influencer marketingiem, niesławną szeptanką, opiniami w sieci, ale też o… memach – tak chętnie wykorzystywanych przez marki, jak i prokonsumentów. Jak wygląda prawo w marketingu?
Zobacz również
– Może to niektórych zaskoczy, ale są naukowe artykuły pisane nt. memów i to tworzone przez prawników. Osobiście raz mi się zdarzyło pisać opinię prawną wykorzystania tego typu komunikacji w ramach marketingu marki. Czy da się odpowiedzieć na pytanie, czy memy są legalne? Pewnie nie, bo do tego brakuje co najmniej 100 orzeczeń. Memy z założenia w jakiś satyryczny sposób mają przedstawić określone zjawiska społeczne. Większość z nich powinna się zmieścić w ramach prawa cytatu – mówi Piotr Kantorowski.
Jak prawo adresuje marketing? Dowiedz się w najnowszym odcinku NowyMarketing Podcast.
Sprawdź też pozostałe odcinki NowyMarketing Podcast:
- Marcin Malec w NowyMarketing Podcast zdradza, jak radzić sobie z blokadą twórczą, co definiuje dobrego copywritera i dlaczego osoby, które piszą, aby budować swoją markę osobistą, niekoniecznie powinny zaczynać od kursów;
- Paweł Gontarek znany także jako „Zgred” to ekspert od SEO i właściciel agencji Semgence. W najnowszym odcinku NowyMarketing Podcast rozmawiamy z Pawłem o tym, kiedy marka potrzebuje SEO, co wpływa na jego cenę i czym ono tak naprawdę jest;
- Po raz drugi w ramach YouTube Works Awards wyróżnione zostaną najbardziej kreatywne, a jednocześnie skuteczne polskie kampanie na YouTube. O tym, dlaczego warto wziąć udział w konkursie i jak napisać dobre zgłoszenie opowiadają w naszym podcaście Olga Kudryk i Dorota Cudna-Sławińska.
Słuchaj podcastu NowyMarketing