SARE (Digitree Group) – dostawca rozwiązań email marketing automation – rozpoczęła kolejną edycję, popularnego już w branży, badania wykorzystania poczty elektronicznej. W tym roku respondenci mają za zadanie podzielić się swoimi odpowiedziami m.in. na takie pytania, jak: Czy maile reaktywne, typu „porzucony koszyk” wpływają korzystnie na decyzję zakupową? Jaki marketing mix wybierają respondenci najczęściej? Co motywuje użytkowników Internetu do zapisu do newslettera?
Podobnie, jak w ubiegłych latach Badanie Poczty ma charakter ogólnopolski i przeprowadzane jest za pomocą modułu ankiet systemu SARE, który umożliwia prowadzenie samodzielnych projektów badawczych oraz za pomocą panelu BioStat® Centrum Badawczo-Rozwojowego. Również i tym razem ankieta została podzielona na dwie części. Pierwsza z nich jest skierowana do wszystkich użytkowników korzystających na co dzień z poczty email. Natomiast druga część, rozszerzona o szczegółowe pytania z zakresu e-mail marketingu oraz marketing automation, skierowana jest do pracowników działów marketingu, PR, a także dyrektorów i właścicieli firm zajmujących się masową wysyłką e-maili.
Zobacz również
Wyniki 19. Badania wykorzystania poczty elektronicznej zostaną przedstawione w ogólnodostępnym raporcie. Uzyskane odpowiedzi pomogą wielu e-biznesom w bardziej efektywnym wykorzystaniu e-maila w swoich strategiach komunikacji, jak również firmie SARE w lepszym dostosowaniu systemu do wysyłki mailingu do potrzeb Partnerów biznesowych.
Zgodnie z koncepcją klientocentryczności – Badanie Poczty przeprowadzane przez SARE pomaga poznać dokładne potrzeby i doświadczenia użytkowników @ oraz marketerów. Dodatkowo raport będzie zawierać komentarze i porady ekspertów z branży digitalu.
– Pomysł na stworzenie badania poczty powstał w 2003 roku. Od tego czasu rzeczywistość online i marketing internetowy ewoluowały. Nasze badanie wymagało też pewnych zmian. Na początku pytania dotyczyły tylko jednego obszaru – wykorzystywania e-maila w życiu codziennym. Aktualnie badanie zawiera pytania skierowane zarówno do użytkownika poczty elektronicznej, jak i marketera, który wysyła oraz planuje komunikację mailową. W raporcie stworzonym na podstawie badania poczty znajdziemy informacje, które mogą w przyszłości zostać wykorzystane do weryfikacji media planów i komunikacji marketingowej w biznesach online i nie tylko – komentuje Konrad Żaczek, CEO Digitree Group.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Badanie wykorzystania poczty elektronicznej znajduje się na stronie sare.pl/badanie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Ankieta jest dostępna od 15 listopada do 16 grudnia.
Organizatorzy zachęcają również do wzięcia udziału w konkursie. Najbardziej inspirująca odpowiedź na ostatnie pytanie w ankiecie zostanie nagrodzona audiobookiem Pawła Tkaczyka, pt. Narratologia.
Patronami 19. Badania wykorzystania poczty elektronicznej są:
Patronat honorowy: IAB Polska.
Patroni medialni: Marketer+, NowyMarketing, Magazyn Online Marketing Polska, Szef Sprzedaży, BRIEF, Izba Gospodarki Elektronicznej, Tygrysy Biznesu, INIS, Revhunter, Salelifter, Sales Intelligence.
Artykuł powstał we współpracy z SARE.