fot. depositphotos.com
Elastyczność oraz niezależność to główne atuty, jakie przynosi zarabianie za pośrednictwem platformy Uber. Dla niektórych jest to sposób na uzupełnienie domowego budżetu, podczas gdy inni traktują je jako jedyne źródło dochodu. Choć branża taksówkarska jest zdominowana przez mężczyzn, kobiety za kółkiem można spotkać coraz częściej. Także pasażerki deklarują, że chciałaby podróżować z kierowczyniami, dlatego Uber rusza z programem pomagającym stawiać pierwsze kroki w branży.
Zobacz również
Darmowa licencja i inne korzyści dla kobiet
Aby zostać kierowczynią, należy spełniać wszystkie wymogi zawarte w Ustawie o Transporcie Drogowym, czyli między innymi przedstawić zaświadczenie o niekaralności oraz komplet badań. Barierą wejścia dla wielu kobiet są natomiast koszty związane z pozyskaniem licencji oraz auta. Dlatego w ramach programu Woman Drivers, Uber pomoże pokryć wszystkie koszty licencjonowania taksówek dla pierwszych 100 kobiet dołączających do programu. Dla pierwszych 30 kobiet dodatkowo opłaci też kaucje i koszt wynajmu samochodu.
Pozostałe zalety programu:
- Dostęp do pojazdu: W ramach programu Uber łączy kandydatki z zaufanymi partnerami flotowymi, u których mogą wynająć pojazd. Uber pokryje też koszty pojazdu przez pierwszy tydzień, dzięki czemu możliwe jest zarabianie już na starcie.
- Elastyczny harmonogram: Woman Drivers umożliwia zarabianie według własnego elastycznego harmonogramu. Platforma pozwala dostosować grafik jazdy do opieki nad dziećmi lub do innych ważnych zobowiązań.
- Bezpieczeństwo: aplikacja Uber ma szereg funkcji w tym nowo uruchomioną “Women Rider Preference”, która pozwala otrzymywać wyłącznie zlecenia przejazdów od pasażerek. Funkcja może być uruchamiana i wyłączana w dowolnym momencie.
- Społeczność kierowczyń: od października 2022 Uber organizuje kwartalne wydarzenia dla kierowczyń, podczas których kierowczynie mogą poznać się i podzielić doświadczeniami.
Do programu mogą dołączyć kobiety, które mają minimum 20 lat oraz ważne od co najmniej roku prawo jazdy.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Bez względu na narodowość
Program Woman Drivers stworzony jest nie tylko dla Polek. To także szansa dla kobiet, które przeprowadziły się do Polski, stoją przed wyzwaniem znalezienia pracy, a jednocześnie często opiekują się dziećmi i innymi członkami rodziny. Życie w nowym kraju, nieznajomość języka, obawy o finanse to tylko niektóre z trudności, z jakimi na co dzień borykają się uchodźcy.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Polska gospodarka bez wątpienia potrzebuje kobiet, jednak podjęcie przez nie aktywności zawodowej bywa utrudnione – choćby przez niedostateczną elastyczność grafików. Program Women Drivers odpowiada zatem na rzeczywisty problem i jako taki stanowi cenną inicjatywę ułatwiającą kobietom rozpoczęcie działalności w branży taksówkarskiej. Fakt, że program obejmuje również kobiety innej narodowości niż Polska jest szczególnie istotny. Większość uchodźców z Ukrainy w naszym kraju to bowiem kobiety z dziećmi, które – jak wynika z dostępnych danych – chętnie podejmują aktywność zarobkową. Ograniczenie barier kosztowych związanych z wynajęciem pojazdu, czy uzyskaniem licencji, może być dla nich atrakcyjną zachętą do uzupełnienia budżetu albo podjęcia pełnowymiarowej działalności w branży przewozu osób – mówi Jakub Bińkowski – Członek zarządu i dyrektor Departamentu Prawa i Legislacji Związku Przedsiębiorców i Pracodawców.
PS. Prof. Bralczyk o feminatywach w kampanii Uber
Uber, chcąc podkreślić rolę kobiet w realizacji przejazdów, postawił na wykorzystanie feminatywu w szerokiej komunikacji. Z potrzebą używania określenia kierowczyni zgadza się sam profesor Jerzy Bralczyk.
PS 2. Uber i Centrum Praw Kobiet edukują o bezpieczeństwie
W ramach wspólnych działań przygotowano materiały edukacyjne dla pasażerów, kierowców oraz partnerów z zakresu bezpiecznego podróżowania, przestrzegania granic osobistych i zapobiegania zachowaniom, które mogą naruszać czyjeś poczucie bezpieczeństwa.