Brytyjscy turyści często wyszukują w internecie hasła takie jak „wieczór kawalerski w Amsterdamie”, „tani hotel w Amsterdamie” lub „pub Amsterdam”. Teraz, zamiast ofert noclegów i adresów pubów, na ekranach urządzeń pojawia im się wideo, które ostrzega przed konsekwencjami nadmiernego picia, zażywania narkotyków i niebezpiecznego zachowywania się na ulicach tego miasta. Wszystko po to, aby walczyć z efektami uciążliwej turystyki.
Na jednym takim filmie widać, jak pijany młody mężczyzna zostaje aresztowany. Obrazowi towarzyszy tekst: „Przyjazd do Amsterdamu + upicie się = grzywna w wysokości 140 euro + rejestr karny = mniej perspektyw”. Na końcu pojawia się apel „A więc przyjeżdżasz do Amsterdamu, aby się upić? Nie zbliżaj się.”
Zobacz również
Inny film pokazuje nieprzytomną osobę przewożoną karetką do szpitala oraz tekst: „Przyjazd do Amsterdamu, aby wziąć narkotyki + utrata kontroli = pobyt w szpitalu + trwałe uszczerbki na zdrowiu = zmartwiona rodzina”. Kontynuuje: „A więc przyjeżdżasz po narkotyki do Amsterdamu? Nie zbliżaj się.”
– Wszyscy turyści będą mile widziani, ale nie wtedy, gdy będą się źle zachowywać i przeszkadzać. W takim wypadku jako miasto mówimy: trzymajcie się z daleka – powiedział w komunikacie wiceprezydent Amsterdamu, Sofyan Mbarki.
– Amsterdam już teraz podejmuje wiele działań przeciwko nadmiernej turystyce i związanym z nią uciążliwościom, a my podejmujemy więcej środków niż inne duże miasta w Europie. Ale musimy zrobić jeszcze więcej w nadchodzących latach, jeśli chcemy, aby turystyka była bardziej zrównoważona w naszym mieście – kontynuuje Mbarki, dodając, że aby miasto wróciło do normalnego funkcjonowania, należy postawić na ograniczenia zamiast niekontrolowanego wzrostu.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Według lokalnych władz kampania „Trzymaj się z daleka” może zostać rozszerzona w dalszej części roku, aby objąć swoim zasięgiem gości z Holandii i innych krajów Unii Europejskiej, którzy również często sprawiają problemy w mieście.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jednocześnie Amsterdam rozpoczyna w tym miesiącu kampanię „How to Amsterdam”, która jest skierowana do gości już przebywających w tym mieście. Za pośrednictwem mediów społecznościowych i znaków drogowych turyści będą ostrzegani przed pijaństwem, nadmiernym hałasowaniem, kupowaniem narkotyków od ulicznych dilerów i zakazem oddawania moczu w miejscach publicznych.
Urząd Miasta prowadzi również rozmowy z organizatorami wieczorów kawalerskich, w jaki sposób mogą ograniczyć uciążliwą turystykę w centrum miasta i oczekuje na wyniki badań nad możliwością zastosowania podatku turystycznego.
PS Haarlem jako pierwsze miasto na świecie zakazuje reklam mięsa
Holenderska gmina Haarlem wprowadzi zakaz reklamowania mięsa w przestrzeni publicznej ze względu na negatywny wpływ branży mięsnej na środowisko naturalne.
PS 2 City breaki i wellbeing to coraz popularniejsze trendy w turystyce (podcast)
eSky.pl to platforma do organizacji tanich lotów, city breaków i wakacji. W NowyMarketing Podcast rozmawiamy z Ingą Wawrzyniak-Gacek i Katarzyną Hauton o tym, jak zmieniły się potrzeby i oczekiwania klientów.