W walce o zatrzymanie zmian klimatycznych, niektóre państwa, miasta czy regiony wprowadzają ograniczenia w reklamowaniu produktów i usług, które odciskają największe piętno na środowisku naturalnym.
Z końcem 2021 roku w Amsterdamie, Hadze i Leiden przyjęto wniosek holenderskiej partii politycznej GroenLinks dotyczący zakazu reklamowania paliw kopalnych, samochodów zasilanych benzyną i linii lotniczych. Do obowiązującego prawa ma dołączyć również zakaz reklamy outdoorowej produktów mięsnych.
Zobacz również
Jak tłumaczą radni miasta – hodowla zwierząt w przemyśle mięsnym nie jest obojętna dla środowiska naturalnego, ponieważ odpowiada za produkcję niebotycznej ilości CO2 i metanu. Wprowadzając zmiany w rynku reklamowym, włodarze Haarlem chcą ograniczyć przekazy, które przyczyniają się do dokonywania szkodliwych wyborów konsumenckich.
Ze względu na długoterminowe umowy operatorów reklamy zewnętrznej, przepisy zaczną obowiązywać od 2024 roku. Od tego czasu za promowanie produktów mięsnych m.in. na bilbordach czy przystankach autobusowych w Haarlem będą grozić kary. W przyszłym roku wniosek zostanie włączony do nowych umów z operatorami reklam.
PS Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Francja jest pierwszym krajem w Europie, który oficjalnie wprowadził zakaz reklamowania paliw kopalnych takich jak ropa naftowa, węgiel kamienny i brunatny.
PS 2
Również Francja miała zabronić używania nazw produktów mięsnych w odniesieniu do żywności pochodzenia roślinnego. Ostatecznie Francuski Sąd Najwyższy wyraził wątpliwości co do legalności tych przepisów.
Słuchaj podcastu NowyMarketing