Agata Patoła (Feeders Agency) i Jacek Stefanowicz (KERRIS): Cringe staje się normą społeczną (podcast)

Agata Patoła (Feeders Agency) i Jacek Stefanowicz (KERRIS): Cringe staje się  normą społeczną (podcast)
Jak wykorzystać zjawisko cringe'u w reklamie? Do kogo są skierowane kampanie oparte na cringe'u? Jak powstały reklamy z udziałem Krzysztofa Ibisza i Jacka Stachurskiego? O tym rozmawiamy z Agatą Patołą, engagement lead w Feeders Agency, a także Jackiem Stefanowiczem, dyrektorem kreatywnym w KERRIS.
O autorze
1 min czytania 2023-04-12

Cringe na dobre rozgościł się w popkulturze – nie tylko widzimy go serialach i paradokumentach, ale także w reklamie. Jednak czy taki żenujący humor może być skuteczny w kontekście sprzedażowym? 

W naszym kolejnym odcinku NowyMarketing Podcast rozmawiamy o zjawisku cringe’u, które coraz częściej jest wykorzystywane w kampaniach marketingowych. Przykładem cringe’owej realizacji, którą przytaczamy w naszej rozmowie, jest kampania reklamowa marki ONteledysk do utworu „Więcej warzyw” marki Łowicz. W podcaście rozmawiamy również m.in. o sweterkach ketchupu Włocławek.

– Cringe to jest coś, co jest niewygodne i coś, co jest żenujące. Jednak to, co żenuje, może żenować w też w pozytywny sposób, bo możemy mieć tzw. ciarki wstydu, ale jednocześnie być czymś poruszeni. Cringe krępuje, ale także wywołuje uśmiech – mówi Agata Patoła, engagement lead i specjalistka od komunikacji digitalowej w Feeders Agency.

Czy wszystkie pokolenia śmieją się z cringe’owych żartów? Czy cringe’owe reklamy na dobre zakorzenią się w polskiej reklamie? Jaka marka może sobie pozwolić na komunikację opartą na cringe’u? 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Cringe jest obawą przed oceną. Jest takim lękiem, że za chwilę coś spieprzę – to dlatego wielu z nas ciągle żyje w takiej presji, że np. zaraz powiemy coś głupiego. Dlatego uważam, że jest coś w tym niesamowicie uwalniającego, kiedy cringe staje się dziś normą społeczną, a nawet czymś pożądanym jest zrobienie czegoś, za co można byłoby się wstydzić – mówi Jacek Stefanowicz, creative director w KERRIS Group.

Zapraszamy do wysłuchania nowego odcinka podcastu!

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Nasi goście:

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Agata Patoła – engagement lead i specjalistka od komunikacji digitalowej. Na co dzień układa strategie komunikacji i rozwija kompetencje digitalowe w agencji Feeders. Po godzinach wykładowca, uczy o mediach społecznościowych na Uniwersytecie Opolskim, WSAiB w Gdyni i w IMOK. Prowadzi szkolenia dedykowane dla firm oraz warsztaty i prelekcje na temat social mediów, digital marketingu, strategii i User Experience.

Mówczyni TEDx. Wyróżniona w konkursie Young Creatives w kategorii digital i zwyciężczyni Young Creatives Eurobest. Pracowała dla takich marek jak: Allegro, Alpro, Bosch, Captain Jack, Cinema City, Finlandia, Jack Daniel’s, Męskie Granie, Pizza Hut, Żywiec, vivo, Volkswagen.

Jacek Stefanowicz – creative director w KERRIS Group. Posiada 10 lat doświadczenia w reklamie. Zanim przeszedł do Kerris, jako Associate Creative Director w VMLY&R, obsługiwał blisko 20 marek (m.in. Lidl, Orange, Samsung, IKEA, T-Mobile) i wraz z Piotrem Szkałubą prowadził zespół blisko 40 kreatywnych. 

Jacek wspomina w naszej rozmowie o serialach Nathana Fieldera, który jego zdaniem jest „ojcem cringe’u”: „The Rehearsal”„Nathan for You”.