Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Emocje czy rozum – co i kiedy odgrywa kluczową rolę w procesie zakupowym i dlaczego? Dowiedz się, czym jest neuromapa i na jakie jej elementy powinni zwracać uwagę marketerzy.

SPRAWDZAM SZCZEGÓŁY

Klienci Zalando nie przeczytają już żadnej opinii. Recenzje zostały zastąpione przez ankiety

Klienci Zalando nie przeczytają już żadnej opinii. Recenzje zostały zastąpione przez ankiety
Zarząd Zalando podjął decyzję o usunięciu wszystkich recenzji, które do tej pory znajdowały się na stronie internetowej. Opcja prawdopodobnie została wyłączona na stałe.
O autorze
1 min czytania 2023-09-12

Z serwisu Zalando od jakiegoś czasu zaczęły znikać recenzje oraz komentarze przy dostępnych w sklepie internetowym produktach. Użytkownicy początkowo podejrzewali, że strona uległa awarii lub jest w przebudowie, dlatego wystąpiły komplikacje. Okazało się, że to celowe działanie. 

Możliwość dodawania recenzji oraz komentarzy została wyłączona. W zamian za to uruchomiono krótkie ankiety, w których użytkownicy mogą zadecydować czy opis danego produktu pomógł im w dokonaniu zakupu. Wydaje się to być dość zaskakującą decyzją, w szczególności w momencie kiedy wymagania klientów wzrastają, a recenzje zakupowe odgrywają szczególnie ważną rolę w podejmowaniu wyborów.

Jak wyjaśnia Zalando, decyzja została podjęta na podstawie obserwacji, z których wynika, że jedynie 3 proc. klientów korzystało z opcji wystawienia recenzji. 

– Zdecydowana większość naszych produktów nie otrzymuje ani jednej recenzji. Dlatego zdecydowaliśmy się usunąć tę funkcję z naszego sklepu – poinformowało Zalando.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jednocześnie podkreślono, że użytkownicy nadal mogą podzielić się swoją opinią za pośrednictwem profilu lub w momencie podawania powodu zwrotu zakupionego towaru.

Zalando a dyrektywa Omnibus

4 września br. Prezes UOKiK poinformował o postawieniu zarzutu naruszania zbiorowych interesów konsumentów kilku firmom, za co grozi kara do 10 procent obrotu. Taki zarzut usłyszało m.in. Zalando. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Zgodnie z wejściem w życie dyrektywy Omnibus, wzrosło także ryzyko ukarania firm zajmujących się handlem internetowym, w kontekście umieszczania na stronach fałszywych opinii. Prawdopodobne jest, że Zalando chciało takiego ryzyka uniknąć.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS Zalando wprowadza rekomendacje rozmiarów oparte na wymiarach sylwetek klientów

Zalando jako pierwsza firma o takiej skali wprowadza funkcję pomiaru ciała, aby pomóc klientom w znalezieniu odpowiedniego rozmiaru. Nowa funkcja pojawi się najpierw w trzech europejskich krajach.

PS2 Zalando wprowadza pierwszego asystenta mody opartego na technologii ChatGPT

Pierwsza wersja beta asystenta mody Zalando została udostępniona wybranej grupie klientów wiosną br.