Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Siedmioslajdowiec #26 – Struktura reklamodawców na rynkach światowych, czyli kto i gdzie wydaje najwięcej

Siedmioslajdowiec #26 – Struktura reklamodawców na rynkach światowych, czyli kto i gdzie wydaje najwięcej
Wydatki reklamowe na całym świecie mają osiągnąć 538 miliardów dolarów do końca 2016 roku, co stanowi 4,5% wzrost względem poprzedniego roku.
O autorze
3 min czytania 2016-07-25

Wśród państw, w których najwięcej wydaje się na reklamy, według rankingu Statista.com, zdecydowanie dominują Stany Zjednoczone – w ubiegłym roku wydano tam na reklamy ponad 184 miliardy dolarów. Kolejne miejsca zajęły natomiast Chiny (74 mld $), Japonia (41 mld $) oraz Wielka Brytania (26 mld $). W Polsce rynek reklamy w 2016 szacowany jest przez Zenith Optimedia na 6,944 mld zł netto, co stanowi wzrost o 3,2% względem poprzedniego roku. Biorąc pod uwagę drastyczną, ponad 100 miliardową, rozbieżność pomiędzy wydatkami na reklamy w Stanach Zjednoczonych a, będącymi na drugim miejscu, Chinami, naturalnym jest to że to właśnie w Stanach Zjednoczonych znajdują się siedziby największych reklamodawców na świecie.

Najwięksi reklamodawcy w Stanach Zjednoczonych

Procter & Gamble

Fragment sprawozdania Procter & Gamble z 2015

Procter & Gamble wydał łącznie 8,29 mld dolarów na reklamy w 2015. Chociaż są to dane globalne i nie ma dostępu do aktualnych informacji o wydatkach w samych Stanach Zjednoczonych, w 2014 wynosiły one 4.6 mld dolarów przy podobnych do 2015 wydatkach globalnych. W 2015 i 2016 Procter & Gamble ograniczył wydatki na agencje reklamowe i koszty produkcji o 370 mln dolarów w 2015 i kolejne 200 mln dolarów w 2016 (do 26 kwietnia), cały czas pozostając jednak na pierwszym miejscu wśród globalnych reklamodawców, jeśli chodzi o wydatki reklamowe.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
  • AT&T   

Fragment sprawozdania AT&T z 2015

AT&T wydało w 2015 łącznie 3,63 mld dolarów na wydatki reklamowe, o 360 milionów dolarów więcej niż w 2014.  Liczba ta odpowiada 25% wydatków na reklamy całego segmentu telekomunikacji w Stanach Zjednoczonych. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

  • General Motors 

Fragment sprawozdania General Motors z 2015

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Globalne wydatki reklamowe General Motors wyniosły w 2015 5,1 mld dolarów. Podobnie jak z Procter & Gamble, brak aktualnych informacji o wydatkach w Stanach Zjednoczonych jednak w 2014 wyniosły one 3.1 mld dolarów czyli 59% całego budżetu reklamowego. General Motors ogranicza wydatki reklamowe – pomiędzy 2013 a 2015 zmalały one o 400 milionów dolarów. 

  • American Express

Fragment sprawozdania American Express z 2015 

American Express wydał 3,1 mld dolarów na globalne wydatki reklamowe w 2015 roku – o 100 milionów mniej niż w roku poprzednim. Chociaż brakuje aktualnych informacji dotyczących specyficznie amerykańskiego rynku, w 2014 wydatki reklamowe American Express na tym rynku wynosiły 2,4 mld dolarów, czyli stanowiły 74% całej kwoty wydanej w tamtym roku na reklamy. 

  • Verizon

Fragment sprawozdania Verizon z 2015

Verizon jest drugim największym w Stanach Zjednoczonych reklamodawcą w kategorii telekomunikacyjnej – w 2015 wydał na reklamy 2,7 mld dolarów, o ponad 200 milionów więcej niż w roku 2014.    

Najwięksi reklamodawcy w Chinach 

Chiny są drugim największym rynkiem reklamowym na świecie, charakteryzującym się obecnie olbrzymim wzrostem jeśli chodzi o liczbę reklam w kanałach cyfrowych – według raportu GroupM, do końca 2016 połowa wszystkich wydatków reklamowych będzie dotyczyła właśnie tych kanałów. Największymi reklamodawcami w Chinach są  Alibaba, Baidu oraz Tencent. 

  • Alibaba 

Fragment sprawozdania Alibaba Group z 2015

Alibaba Group wydało na wydatki reklamowe w 2015 ponad 8,5 mld RMB czyli 1,27 mld dolarów, co stanowiło 87% wzrost względem poprzedniego roku.  

  • Baidu

Baidu wydało w 2015 na reklamy 9,8 mld RMB czyli 1,51 mld dolarów. W porównaniu z poprzednimi latami widać, że wydatki reklamowe Baidu rosły gwałtownie – z 2,1 mld RMB w 2013 i 4,94 mld RMB do 9,8 mld RMB w 2015. 

  • Tencent

Fragment sprawozdania Tencent z 2015

Tencent wydał w 2015 na reklamy 5,8 mld RMB czyli 868 milionów dolarów.  

Najwięksi reklamodawcy w Japonii

W przypadku Japonii ostatnie dane o wydatkach największych reklamodawców pochodzą z 2014 roku i uwzględniają wyłącznie wydatki globalne. Według tych danych, dwoma największymi reklamodawcami w Japonii są Toyota (2,1 mld dolarów) oraz Nissan (1,2 mld dolarów).  

Najwięksi reklamodawcy w Wielkiej Brytanii

Źródło: www.campaignlive.co.uk

Ostatnie dane dotyczące reklamodawców w Wielkiej Brytanii dotyczą wydatków w roku 2013. Największymi reklamodawcami w tym okresie byli British Sky Broadcasting (264 mln funtów), Procter & Gamble (177 mln funtów) oraz British Telecom (149 mln funtów). Warto zauważyć że obecnie połowa wydatków reklamowych w Wielkiej Brytanii wydawana jest na promocję w kanałach cyfrowych.

Reklamodawcy w Polsce

Wartość reklam w mediach tradycyjnych w I półroczu 2016 wyniosła, wg Kantar Media, 12,6 mld złotych co jest 7-procentowym wzrostem wobec poprzedniego roku. Liderami wśród offline’owych reklamodawców są Aflofarm Farmacja Polska (793,5 mln zł i wzrost 10,5%), Kino Świat (289,5 mln zł i wzrost 25,9%) oraz Unilever (244 mln zł i wzrost 37,2%).

Wydatki na reklamy w tradycyjnych mediach, źródło: raport Kantar Media dla Wirtualnemedia.pl

Według badania gemiusAdReal przeprowadzonego na podstawie kampanii prowadzonych w marcu, największymi reklamodawcami w mediach cyfrowych byli w tym okresie T-Mobile (46,3 mln emisji reklam), Adidas (33,5 mln emisji reklam) oraz Allianz (również 33,5 mln emisji reklam). 

Według raportu SMG opublikowanego w 2016, rynek reklamy w Polsce wzrósł w 2015 o 4,5% względem 2014. Najbardziej aktywnymi kategoriami w tym czasie były segment handlowy, FMCG oraz farmaceutyczny. Największy wzrost można zauważyć w zakupie reklam internetowych (10% wzrost) podczas gdy dzienniki i magazyny zanotowały spadek, odpowiednio 11% i 9%. Warto jednak również zauważyć, że reklamy internetowe to obecnie tylko 23,3% rynku reklam w Polsce i wciąż dominują wydatki na reklamy telewizyjne które stanowią 52,3% rynku. Liczba ta jest bardzo niska, szczególnie jeśli weźmie się pod uwagę to, że reklamy online w Wielkiej Brytanii stanowią już połowę wszystkich wydatków reklamowych, Chiny mają osiągnąć ten pułap do końca 2016 a w Stanach Zjednoczonych mają one, wg prognoz eMarketer, przebić wydatki na reklamy telewizyjne w 2017 roku.

 

Źródła:

www.nbforum.com 
www.statista.com
www.emarketer.com 
nowymarketing.pl
www.brief.pl
adage.com 
www.businessinsider.com
www.pginvestor.com
www.att.com
www.gm.com
corporate.comcast.com
www.fiercewireless.com
www.groupm.com
adage.com
cn-en.kantar.com
www.emarketer.com
media.corporate-ir.net
www.insidermonkey.com
www.campaignlive.co.uk
www.wirtualnemedia.pl
www.wirtualnemedia.pl
www.emarketer.com
www.wirtualnemedia.pl