Markowy rok 2012: banki i ubezpieczenia

Markowy rok 2012: banki i ubezpieczenia

Które wydarzenia w roku 2012 były najważniejsze dla marek AXA, Getin Bank i Warty? Jakie kanały komunikacji marketingowej w roku 2013 będą wykorzystane do promocji mBanku i Link4? Polecamy podsumowanie roku w kategorii banki i ubezpieczenia.

Po podsumowaniach roku 2012 dla branży alkoholi wysokoprocentowych i piw; napoi bezalkoholowych, przekąsek, słodyczy, telekomunikacji; wydawnictw i radia oraz e-commerce sprawdzamy, co wydarzyło się w branży finansowej. Na poniższe pytania odpowiedzieli Natalia Załęcka, Dyrektor Marketingu Getin Banku, Piotr Jakubowski z Departamentu Marketingu Bankowości Detalicznej BRE Banku (marka mBank), Małgorzata Wojtuszko, marketing manager w TUiR Warta, Rafał Ponewczyński, dyrektor marketingu w AXA oraz Maciej Marszałek - Dyrektor Departamentu e-Business w LINK4:

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse
  • Jakie było najważniejsze wydarzenie dla marek z Państwa portfolio w 2012 roku?
  • Które z kanałów komunikacji marketingowej były dla Państwa marek najważniejsze w 2012 roku?
  • Czy zmieni się to w jakiś sposób w 2013 roku? Które z trendów marketingowych wydają się Państwu najbardziej obiecujące?
  • Jakie wydarzenie było najważniejsze pod względem marketingowym w Państwa branży w 2012 roku?

Natalia Załęcka, Dyrektor Marketingu Getin Banku

1. Uruchomienie projektu GETIN UP. To projekt, który rozpoczął się z końcem lata 2012, a oddany klientom został tuż przed świętami Bożego Narodzenia. Jego celem jest zaoferowanie Klientom praktycznych i prostych produktów oraz wejście na nowy, znacznie wyższy poziom jakości obsługi. Można powiedzieć, że GETIN UP to bankowość przemyślana od nowa. Zaprojektowaliśmy zmiany, zarówno na poziomie produktów, jak i obsługi, które stanowią esencję najlepszych rozwiązań technologicznych, ale jednocześnie wyróżnią się na rynku prostotą i funkcjonalnością. Nowoczesna bankowość musi być intuicyjna, przyjemna - bez zbędnych komplikacji i przerostu formy nad treścią. Postawiliśmy na praktyczność. Tej idei poświęcona jest nowa kampania Banku.

2. Dla nas od lat pierwszoplanową rolę odgrywa internet - to tam lokowana jest większa część budżetu. Jesteśmy obecni głównie z działaniami typu performance i w tym zakresie stosujemy zarówno tradycyjne narzędzia, które zapewniają nam odpowiednią skalę działania, jak i poszukujemy nowości, które pozwalają długookresowo optymalizować koszt pozyskania klienta. Dużą część budżetu przeznaczamy na innowacje, by niwelować wzrastający koszt konwersji związany z silną konkurencją na rynku. W zeszłym roku postawiliśmy na RTB. Wykorzystywaliśmy też zaawansowane możliwości targetowania, jakie daje Facebook i przeprowadziliśmy za jego pomocą kampanię typowo sprzedażową. Przy odpowiednim targetowaniu cena pozyskanego kontaktu okazała się być atrakcyjna, mimo że miejsce to zupełnie nie kojarzy się z chęcią zakupu produktów finansowych. Systematycznie rozbudowujemy sieć partnerów afiliacyjnych i sprawdzamy nowe bazy potencjalnych klientów. Ważnym elementem jest oczywiście praca na bazie już pozyskanych kontaktów. Drugim co do wielkości medium, z którego korzystamy, jest TV.

3. Waga poszczególnych mediów w naszym budżecie marketingowym utrzyma się raczej na podobnym poziomie , ale dużym wyzwaniem będzie coraz silniejsza konkurencja w kanale internetowym. To oznacza, że trzeba będzie poszukiwać nowych możliwości. Na pewno rosnącym trendem jest mobile, co do tego już chyba nikt nie ma wątpliwości. Ale najbardziej obiecujący jest powszechny rozwój i dostępność technologii. To ona daje obecnie potencjał na budowanie przewagi konkurencyjnej w kategoriach, które od dawna były pozbawione takiej możliwości. Technologia to teraz jedno z głównych źródeł kreatywności marek.

4. Wyścig zbrojeń na polu nowych technologii i bankowości elektronicznej, który obecnie pochłania wszystkich poważnych graczy na rynku. Jesteśmy świadkami małej rewolucji technologicznej - od czasów pojawienia się bankowości internetowej banki nie musiały aż tak starać się i inwestować w innowacje. Z końcem roku Getin, wdrażając Getin Up, rzucił rękawicę dotychczasowym liderom bankowości elektronicznej – na pewno kolejne miesiące będą okresem ostrej rywalizacji na tym polu. Widać też wyraźnie, że banki będą walczyć o rachunki.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij