Po podsumowaniach roku 2012 dla branży alkoholi wysokoprocentowych i piw; napoi bezalkoholowych, przekąsek, słodyczy, telekomunikacji; wydawnictw i radia; e-commerce, branży finansowej i motoryzacyjnej sprawdziliśmy, jakie wydarzenia były najważniejsze dla wydawców internetowych. Na poniższe pytania odpowiedzieli Michał Brański, współzałożyciel i członek zarządu Grupy o2 S.A., Joanna Gajewska, menadżer ds. komunikacji marketingowej i PR w Grupie Money.pl oraz Anna Pogorzelska, Zastępca Dyrektora Pionu ds. Marketingu Wirtualna Polska.:
Halo, bileciki do kontroli!
Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.
Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!
- Jakie było najważniejsze wydarzenie dla marek z Państwa portfolio w 2012 roku?
- Które z kanałów komunikacji marketingowej były dla Państwa marek najważniejsze w 2012 roku?
- Czy zmieni się to w jakiś sposób w 2013 roku? Które z trendów marketingowych wydają się Państwu najbardziej obiecujące?
- Jakie wydarzenie było najważniejsze pod względem marketingowym w Państwa branży w 2012 roku?
Michał Brański, współzałożyciel i członek zarządu Grupy o2 S.A..
1. Zdecydowanie start projektu Pudelek.tv i osiągnięcie rentowności w ostatnich miesiącach 2012 roku. Istotne było również otwarcie własnego studia telewizyjnego w połowie roku, które obsługuje teraz 3 projekty telewizyjne Grupy o2.
2. Najważniejsze marki grupy wspierane były kampaniami TV, radiowymi i prasowymi. Projekty te otrzymały również dedykowane teamy socialmediowe.
3. Liczymy na wzmocnienie się roli branded contentu, jak i reklamy wideo, w tym w bardziej zniuansowanej postaci - product placement i product integration, ciekawe serie sponsorowane.
4. Silny wzrost wydatków reklamowych serwisów e-commerce, w tym tzw. flash sales.