Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

W jaki sposób skutecznie docierać do „cyfrowych zombie”? Jak tworzyć brain-friendy komunikację reklamową? Czy marki powinny podejmować tematy związane ze zdrowiem psychicznym?

SPRAWDŹ

Seksualizacja – nie musisz zmieniać się na siłę

Seksualizacja – nie musisz zmieniać się na siłę
Jeszcze w zeszłym roku ruszyła kampania Pontonu – grupy edukatorek i edukatorów seksualnych na temat seksualizacji przygotowana z Agencją Cyber Kids on Real.
O autorze
1 min czytania 2017-01-24

Seksualizacja jest wtedy, gdy bycie „sexy” liczy się bardziej niż to jaka/jaki jesteś, jakie masz potrzeby i osiągnięcia. To szkodliwe zjawisko, ponieważ traktuje Ciebie jak „coś”, a nie „Kogoś”. Ludzie oczekują od Ciebie różnych rzeczy, niektóre z tych wymagań mogą dotyczyć tego, jak wyglądasz. Możesz próbować sprostać tym często wygórowanym warunkom. Ciągle się kontrolować, być wciąż na diecie, nieustannie ćwiczyć, a nawet naginać prawdę o sobie przerabiając swoje zdjęcia za pomocą photoshopa i aplikacji. Wszystko po to, by inni Cię zauważyli i powiedzieli coś miłego  – czytamy ma stronie Pontonu.

Jakie kwestie porusza kampania?

Pokazuje, że oczekiwania i wyobrażenia, które na podstawie stereotypów budują nasze doświadczenia, nie tylko seksualne, wpływają na to, jak postrzegamy siebie, swoją seksualność czy normy społeczne, jakie zostały na nas narzucone.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Edukatorki chcą uświadomić odbiorcom, że seksowny wygląd, zewnętrzne piękno, ilość kilogramów nie są wyznacznikiem naszej atrakcyjności. Że nie musimy malować się, jeżeli nie chcemy. Że nasze stosunki z przyjaciółmi czy pierwszymi chłopakami/dziewczynami nie powinny opierać się na czymś tak subiektywnym jak wygląd. I nikt nie może od nas wymagać, abyśmy dostosowywali nasz wizerunek do jego oczekiwań.

Aby dotrzeć do młodej grupy odbiorców, grupa Ponton zaprezentowała serię GIFów, których estetyka jest mocno osadzona jest w popkulturze. To także konwencja, która pozwala w dowcipny i niezobowiązujący sposób opowiedzieć o tematach trudnych. Niekiedy abstrakcyjny humor i krótka, atrakcyjna forma pozwalają na przykucie uwagi młodego odbiorcy i skłonienie go do refleksji.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Wszystko to, co grupa Ponton przeniosła na GIFY dotyczy naszej codzienności. Widzimy to w przekazach medialnych, mainstreamowej pornografii, reklamach, edukacji i oczekiwaniach innych osób.

Grupa Edukatorów Seksualnych PONTON, działająca przy Federacji na Rzecz Kobiet i Planowania Rodziny, to zespół wolontariuszek, które są edukatorkami seksualnymi, organizują między innymi spotkania i akcje edukacyjne dotyczące seksualności oraz prowadzą telefon zaufania dla młodzieży. 

Kampania kierowana jest głównie na social media, właśnie tam zwraca się do młodych z pytaniem, czy odważne zdjęcia, które zamieszczają w sieci nie sprowadzają ich jedynie do roli obiektu seksualnego.

Landing Page stworzone przez Ponton i Cyber Kids on Real możecie znaleźć → tutaj.