Najważniejsze wydarzenie oraz najtrudniejsze wyzwanie dla Państwa marki w 2017 roku
Niewątpliwie jednym z ważniejszych wydarzeń dla marki Oranżada Hellena w 2017 roku jest realizacja bardzo intensywnych działań wizerunkowo-sprzedażowych w okresie bożonarodzeniowym. Pod koniec listopada wystartowała pierwsza w historii brandu świąteczna kampania telewizyjna, przedstawiająca zabawny „spór” Kuby Wojewódzkiego z charakterystycznym Oranżadowym Mikołajem. Komunikujemy w ten sposób nasz kultowy napój, który jest autentycznie najlepszy na Święta. Jednocześnie stawiamy sobie wyzwanie – chcemy, aby Oranżada Hellena kojarzyła się z symbolicznym motywem jakim jest Pierwsza Gwiazdka zwiastująca rozpoczęcie najbardziej magicznych Świąt w roku.
Zarówno ta, jak i wcześniejsze kampanie reklamowe są dla nas dużym wyzwaniem. Pragniemy zaskakiwać i intrygować fanów Oranżady Hellena, chcemy wyróżniać się na tle konkurencji. Zależy nam także, aby spoty były pozytywnie przyjmowane przez naszych wiernych konsumentów, jak i zachęcały do zakupu napojów z naszego portfolio nową grupę odbiorców.
Zobacz również
Najważniejszy sukces dla Państwa marki w 2017 roku
Oranżada Hellena jest niekwestionowanym liderem w segmencie oranżady. Coroczne wzrosty przychodów ex factory na marce przyczyniają się do umacniania pozycji Oranżady HELLENA na rynku napojów CSD powyżej 1 l. Możemy się pochwalić, że sprzedaż kluczowego produktu w kategorii oranżady pod marką Hellena wzrosła o 9% r/r w ciągu 9 miesięcy 2017 roku. To dla nas informacja, że konsumenci są coraz bardziej zainteresowani naszą marką i to niewątpliwie jest największy sukces.
Najciekawsze trendy dla Państwa marki w 2017 roku / Jakich trendów możemy spodziewać się w 2018 roku?
Najważniejszymi trendami na rynku napojów są utrzymujący się wzrost zainteresowania artykułami w formatach impulsowych, produktami lokalnymi, wyrobami tradycyjnymi i kierunek „fit”.
Konsumenci są otwarci na nowości smakowe, jak i te dotyczące wielkości i kształtu opakowań. Poszukują wygodnych rozwiązań i szybkiego ugaszenia pragnienia. Produkty impulsowe spełniają te oczekiwania.
Światowy Dzień Książki 2025. Marketerzy polecają swoje ulubione lektury
Drugim stale rozwijającym się trendem jest kierunek „fit”. Polacy coraz większą wagę przywiązują do składów kupowanych produktów, a co za tym idzie, chętnie sięgają po napoje zawierające wartościowe składniki. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom konsumentów, rozbudowaliśmy portfolio produktów o Oranżadę Hellena FIT z dodatkiem stewii. Proponujemy produkt o obniżonej zawartości kalorii (aż o 30%), zachowując przy tym oryginalny, niepowtarzalny smak Oranżady. Ponadto w składzie napojów Oranżada Hellena nie ma miejsca dla syropu glukozowo-fruktozowego.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Kolejnym trendem, który można było zaobserwować w bieżącym roku, i który będzie rozwijał się w 2018 roku, jest powrót do lokalności i produktów tradycyjnych. Pochodzenie produktów ma istotne znaczenie przy podejmowaniu decyzji zakupowych przez konsumentów. Coraz chętniej Polacy sięgają po rodzimy asortyment zarówno jeśli chodzi o żywność, jak i napoje.
Jak oceniają Państwo obecną kondycję branży marketingowej w Polsce?
Obserwacja rynku, strategii komunikacji i wykorzystywanych narzędzi marketingowych pokazują, że rodzima branża rozwija się bardzo prężnie. Zwiększenie inwestycji w szeroko rozumiany digital – obejmujący m.in. komunikację video, media społecznościowe, reklamę mobilną, i wreszcie zaawansowane narzędzia analityczne, wspierające precyzyjne dotarcie do konsumentów – wyraźnie obrazuje dynamiczne zmiany, jakie zachodzą na naszym rynku. Co ważne, pojawia się coraz więcej przykładów komunikacji na bardzo wysokim poziomie, w tym działania wspierane content marketingiem. Wszystkie powyższe zjawiska potwierdzają, że branża podąża za trendami konsumenckimi, sprawnie wykorzystuje pojawiające się możliwości technologiczne i jest w stanie coraz sprawniej angażować odbiorców.
Jakie macie Państwo najważniejsze plany na 2018 rok? Jakie wyzwania czekają Państwa w 2018 roku?
Mamy mnóstwo planów rozwojowych i promocyjnych nie tylko dla Oranżady Hellena, ale dla całej marki Hellena. Wśród nich jest dalsze budowanie pozycji impulsów na półkach sklepowych, a także coraz silniejsza komunikacja. Będą też ciekawe nowości, o których będziemy informować na bieżąco. Na pewno będzie się działo dużo, nie tylko w ścisłym sezonie napojowym, ale właściwie przez cały rok.
Jako rodzima marka, chcemy wykorzystać trend mody na polskość, lokalność i autentyczność. Młodzi konsumenci cenią sobie spójność przekazów, wysoką jakość, dobry smak oraz uczciwość. Kierujemy się ich preferencjami w komunikowaniu produktów marki Hellena.
Czy planują Państwo istotne zmiany w strukturze budżetu na 2018 r.? Czy któreś kanały znacząco stracą lub zyskają na znaczeniu?
Wszystkie działania marketingowe i reklamowe, które podejmujemy w oparciu o długofalową strategię marki Oranżada Hellena, mają na celu wzmocnienie świadomości brandu oraz podwyższenie wskaźników sprzedażowych. Z roku na rok nasze działania reklamowe prowadzimy na coraz większą skalę, w związku z tym, wydatki na reklamę rosną. Jest to jednak naturalna kolej rzeczy, gdy marka dynamicznie się rozwija i ma coraz mocniejszą pozycję na rynku. Nie ukrywam, że jako marka śledząca potrzeby konsumentów, coraz większy budżet przeznaczamy na Internet.
O rozmówczyni:
Magdalena Koszela
Senior Brand Manager, Colian Sp. z o.o.