NadMorzem.pl

NadMorzem.pl

Upały, upadek dużego biura podróży i atrakcyjne oferty turystyczne w serwisach zakupów grupowych coraz częściej skłaniają nas do skierowania się na wakacje nad polskie morze. Serwisy nadmorskich miast i ich komunikacja w sieci raz zaskakują pomysłami, innym razem totalnie rozczarowują.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

 Aktywnie na wyspach

 Kraina 44 wysp – Świnoujście wybrało utworzenie serwisu adresowanego do różnych odbiorców: – Strona www.swinoujscie.pl jest serwisem skierowanym do trzech grup odbiorców: mieszkańców, turystów i inwestorów. Do tej pory ta forma prowadzenia serwisu sprawdziła się – mówi Wiesława Porębiak z Wydziału Promocji, Turystyki, Kultury i Sportu Urzędu Miejskiego w Świnoujściu. – Wyraźna i czytelna grafika strony głównej, podział podstron na trzy kategorie nie sprawia kłopotu odbiorcom. Turyści najczęściej  odwiedzają zakładkę „Dla turystów”. Zakładki, które są odwiedzane w tej kategorii to (ilość odwiedzin): „Aktywnie na wyspach”, „Rowerem”, „Noclegi”, „Wyspy dla najmłodszych”.  Wynika z tego, że największą grupę użytkowników stanowią osoby, które są zdecydowane na przyjazd do Świnoujścia, mają zarezerwowane noclegi. Szukają na stronie miasta informacji o możliwości spędzenia wolnego czasu i atrakcjach, jakie oferuje Świnoujście.

Jak Świnoujście promuje się w sieci? - W zależności od podejmowanych działań staramy się dotrzeć do grup docelowych przede wszystkim poprzez: mailing bezpośredni, blogi tematyczne, fan page (zwłaszcza jeśli chodzi o reklamę koncertów grup młodzieżowych), reklamy internetowe, komunikaty przesyłane bezpośrednio do mediów – odpowiada Wiesława Porębiak. – Niczym nowym i wykorzystywanym już chyba przez wszystkich posiadających strony internetowe są newslettery i strony społecznościowe typu Facebook i NK.pl, które są dla nas w chwili obecnej jednymi ze skuteczniejszych i najszybszych narzędzi e-marketingowych. Działania komunikacyjne podejmowane przez Wydział Promocji Miasta Świnoujście przy okazji organizacji wydarzeń sportowych, rekreacyjnych, kulturalnych kierowane są przede wszystkim do mieszkańców miasta Świnoujście. W takim przypadku zamieszczanie na stronie internetowej odpowiednich informacji oraz rozesłanie gotowych komunikatów do lokalnych mediów jest sprawdzonym sposobem. Podobną drogą dociera się do mieszkańców okolic. Komunikaty wspomagane kampaniami reklamowymi, które również obejmują reklamy w Internecie sprawdzają się w przypadku pobliskich miast. Inną grupę docelową stanowią osoby, które mogą skorzystać z oferty turystycznej miasta. Do nich to kierowane są informacje i propozycje na stronie internetowej www.swinoujscie.pl, kampanie reklamowe również na innych stronach internetowych.

 Gdynią połączeni

 Inną strategię niż pozostałe nadmorskie ośrodki turystyczne stosuje w sieci Gdynia. Stawia na ludzi, którzy są związani z miastem, nie tylko aktualnym miejscem zamieszkania - Większość fanów gdyńskiego profilu na Facebooku stanowią mieszkańcy Gdyni oraz jej okolic – mówi Dorota Nelke, główny specjalista ds. Miejskiego Portalu Internetowego Gdyni. -  Drugą znaczną grupą są mieszkańcy Polski, tutaj najsilniejszym ośrodkiem jest Warszawa, następnie Poznań, Kraków, Łódź i Wrocław.  Niezwykle ciekawą  grupą są osoby z miejscowości położonych niedaleko Gdyni i dobrze z nią skomunikowanych. Chodzi o Bydgoszcz, Toruń, Elbląg i Tczew. To głównie do tych odbiorców kierujemy nasze posty. Jednymi z najaktywniejszych facebookowiczów są osoby, które urodziły się w Gdyni, ale już w niej nie mieszkają oraz osoby, które spędziły tu kilka lat (np. studiując, pracując). Tym samym gdyński fan page pełni rolę integracji mieszkańców i jej sympatyków. Ciekawym pomysłem zaangażowania fanów i podkreślenia ich identyfikacji z Gdynią, było stworzenie w 2011 Urodzinowego Portretu Gdynian. Profilowe zdjęcia fanów tworzyły na Facebooku urodzinowe logo miasta, które wydrukowane w olbrzymim formacie zawisło w centrum Gdyni. Unikamy nachalnej, wymuszonej interakcji: namawiania wprost do udostępniania, haseł „łapka do góry”. 

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij