Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Ponad 5000 osób skorzystało z porad chatbota Zieleniec SKI Areny

Zieleniec SKI Arena to największy w Polsce ośrodek narciarski. W zimie odwiedza go blisko 400 000 turystów. I to właśnie w tym czasie goście zadają najwięcej pytań dotyczących np. aktualnych warunków na stokach. Odpowiedzi szukają z reguły w mediach społecznościowych ośrodka.
O autorze
2 min czytania 2018-02-22

Głównie na Facebooku i w Messengerze, gdzie od tego sezonu – w tym komunikatorze – wspiera ich chatbot, który pomógł już kilku tysiącom fanów białego szaleństwa.

Dlaczego Chatbot?

Przyjęte rozwiązanie to efekt dotychczasowych działań marki na Facebooku i kierunku rozwoju tego medium oraz jego komunikatorów. – Od kilku lat w komunikacji na Facebooku stawiamy na transparentność. Szczerze rozmawiamy z fanami, nie boimy się wchodzić w dyskusje i odpisujemy niemal na każdy komentarz. I to wpływa znacząco na wzrost zaangażowania w postaci przede wszystkim komentarzy. – mówi Paweł Bielecki, CEO w be frank!, firmie obsługującej Zieleniec SKI Arenę – Wśród nich pojawia się sporo pytań. Trafiają one także do Messengera, z którego użytkownicy coraz powszechniej korzystają w codziennej komunikacji. Od dwóch lat je analizujemy, kategoryzujemy te najczęściej zadawane i w tym sezonie, zgodnie z przyjętą strategią, odpowiedzi umieściliśmy w chatbocie – dodaje Bielecki.

I tak chatbot SKI Areny od połowy grudnia stał się jednym z podstawowych źródeł informacji dla turystów odwiedzających Zieleniec. Do tej pory skorzystało z niego ponad 5000 użytkowników. Pozwala na spersonalizowaną komunikację tu i teraz – w dodatku całodobową. I co ważne, umożliwił automatyzację procesów związanych z obsługą gości, co znacznie przyśpieszyło pracę ośrodka. Użytkownicy chwalą rozwiązanie, bo czują się z nim komfortowo. Korzystają z aplikacji, którą mają zainstalowaną w smartfonach i nie muszą pobierać nowej, by uzyskać informacje potrzebne im do planowania i zarządzania pobytem w Zieleńcu. Co więcej, otrzymują odpowiednio wcześniej powiadomienia o aktualnych warunkach pogodowych jeśli skorzystają z subskrypcji.    

Jak działa wirtualny asystent Zieleniec SKI Areny?

By z niego skorzystać wystarczy wejść na Messengera Zieleniec SKI Areny, kliknąć “rozpocznij” i dowiedzieć się więcej. Chatbot zawiera aktualne dane pogodowe ze stacji meteo w Zieleńcu i prognozę z najbardziej wiarygodnego źródła. Odpowiada także na pytania użytkowników dotyczące dostępnych tras, wyciągów, cennika, warunków na stokach, regulaminu, a nawet czynnych restauracji czy bazy hotelowej. Dzięki integracji z serwisem www.zieleniec.pl, do którego najczęściej linkuje, posiada bieżące informacje na temat wydarzeń odbywających się na terenie ośrodka i zmian zachodzących na stokach. – Z wdrożeniem chatbota nie było najmniejszego problemu – odpowiada Mariusz Pełechaty, creative director w KODA Bots, twórcy rozwiązania – Zieleniec od początku był otwarty na współpracę i nie bał się naszych pomysłów. Dzięki danym, które otrzymaliśmy, udało nam się stworzyć bardzo sprawnie działający kanał komunikacji z użytkownikami, bo chatbot powstał właśnie z myślą o narciarzach, snowboardzistach i w ogóle turystach przyjeżdżających do Zieleńca. – dodaje Pełechaty.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

To uczyniło Zieleniec SKI Arenę jednym z pierwszych ośrodków narciarskich w Polsce i Europie, które posiadają własnego chatbota, aktywnie wspierającego digitalową część obsługi klienta. Dziennie obsługuje średnio 90 zapytań i dociera z aktualnościami do 1400 stałych subskrybentów. Narzędzie kończy pracę wraz z zakończeniem sezonu narciarskiego. Przejdzie wówczas aktualizację, która wpłynie na rozwój przyjętego rozwiązania w przyszłości.

Chatbot powstał z inicjatywy be frank!, we współpracy z KODA Bots, w ramach kompleksowej obsługi Zieleniec SKI Areny.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się